Gravatar

#1 filmz-Bruce 18 år siden

Så fortsætter vi tråden med mini anmeldelser af film, vi har set for nylig.

Devils Backbone
Spansk film i Sixth Sense genren af Guillermo Del Toro (Hellboy, Blade 2). Handlingen udspiller sig i det borgerkrigshærgede Spanien i 1939 på et tidspunkt, hvor fascisterne under general Franco er ved at have kontrol over landet. Disse begivenheder ser vi meget lidt til. Fokus er på en lille flække, omkranset af mur og en port, hvori befinder sig nogle sympatisører af modstandsbevægelsen, som passer på ca 20 forældreløse drenge. En lille dreng ved navn Carlos bliver bragt hertil af sin "tutor", men stemningen er ikke god pga. det forestående nederlag og samtidig sker der mystiske begivenheder, som peger i retning af et genfærd. Og hvad er der lige med den store ikke detonerede bombe uden for skolen?

En meget stemningsfuld og vellykket film i horror genren. Gode skuespilpræstationer af alle, en fabelagtig fotografering og ikke mindst et uhøre vellykket surroundlydspor, som virkelig opbygger uhyggen, uden at overdrive. En film som er meget anderledes fra andre Del Toro film og sikkert den mest komplette og vellykkede fra hans hånd til dato.

Film: 7.8/10
DVD: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 Captain Vallo 18 år siden

#1
El Espinazo del Diablo (flot, ikke?) har også mine anbefalinger. Den kan i øvrigt erhverves til en sølle 50'er i TP (under titlen Devils Backbone)...
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#3 filmz-Bruce 18 år siden

#2 Meget godt tilbud må jeg sige.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 ks 18 år siden

Lyder interessant. Den er også ret billig hos DVDSoon så vidt jeg husker. Kunne være man skulle bestille den hjem.
Gravatar

#5 filmz-yoshimura 18 år siden

40,- hos Axel og vist også i FONA 2000
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#6 filmz-Bruce 18 år siden

The Office

BBC komedie serie fra 2001-2003 om personerne i papir virksomheden Wernham Hogg, nærmere bestemt afdelingen i byen Slough, England. Serien er skrevet af Stephen Merchant og Ricky Gervais, hvor sidstnævnte spiller chefen, regional manager David Brent, nogle gange kaldt "the boss from hell". Serien er på kun 14 afsnit, 2 sæsoner af hver 6 og derudover 2 såkaldt Christmas Specials.

Jeg er nu på andet gennemsyn og dette er nok det mest hysterisk humoristiske jeg har set fra England siden Monty Python. Som seer oplever man på en dokumentarisk måde, dagligdagen på et røvkedeligt kontor, hvor chefen ser sig selv som guds gave til de ansatte, har sit eget syn på personalepleje og hvorledes en virksomhed skal drives.

Seriens store styrke er den dokumentariske form og de medvirkendes tilkendegivelse af, at der er kamera på dem, hvilket kommer til at formidle morsomme og især pinlige begivenheder på en anderledes måde. David Brent er klart midtpunkt i serien klip, men uden et meget stærkt ensemble med "Tim" og "Gareth" i front, ville serien ikke nå skyerne, som den gør.

"Tim" finder sit arbejde totalt intetsigende og har et perfekt samarbejde med kameraet til at fremvise sin "mood" kun med ansigtsudtryk. Samtidig er han klart den mest skarpe og intelligente af de ansatte, hvilket dog oftest går over hovedet på alle andre. Klip

"Gareth" er Assistant Regional Manager, eller Assistant TO the Regional Manager, som David Brent siger. Han er med i hjemmeværnet og de fleste vil nok finde hans metoder overfor det modsatte køn, ret kontroversielle.

"Tim" og "Gareth" i clinch

The Brentmeister General retfærdiggør, hvorfor hans hold vandt en quiz for 3 år siden. Klip

Der er ikke så meget at sige, andet end "bloody perfick" og hvad gi'r man en serie som har et citat som:

So there I am, back of the cab, both of them got their laughing gear round my old single barrel pump action yoghurt rifle.

Film: 10/10
DVD: 7/10

PS: Serien kan købes pr. sæson eller i een collection på Axelmusic. Lige nu er der tilbud på sæson 1 til 79,95- og hele serien til 299. Billigst dog hos DVDImport til kun 40$.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 lagoni 18 år siden

Hvor er det rart at der er flere herhjemme, der er ved at få øjnene op for denne næsten geniale serie. Den blev vidst sendt omkring midnat søndag for et års tid siden - ca samtidig med Six Feet Under, endnu en fantastisk serie, der desværre endnu er ukendt for mange herhjemme - og da så alle undrende på mig, når jeg nævnte den. Cd-wow har vidst også hele serien (sæson 1+2 og de to juleafsnit) til ca 250.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#8 El vez 18 år siden

Ja det er en ret fed serie.. Jeg har for nylig genset et par af S1 afsnittene og moret mig ganske godt.

Jeg koebte S1 i sin tid og har endnu ikke set S2 eller x-mas special, men jeg overvejer kraftigt at investere i double pack'en.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 ks 18 år siden

Er humoren ligeså provokerende som Coupling? Jeg synes tit humoren går af amerikanske serier, og så mange andre, fordi de enten prøver for hårdt, ellers er de så bange for at tråde nogle bornerte amerikanere over tæerne, at det hele ender med at blive lidt fladt og kedeligt.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 18 år siden

#9 Har ikke set Coupling, men der er ikke tale om dåselatter humor. De sjove indslag opstår hovedsagelig på baggrund af mangel på situationsfornemmelse og/eller intelligens. Som regel er udfaldet enten pinligt/chauvanistisk/diskriminerende og serien holder fanen højt, helt i mål. At der desuden er en gennemgående charmerende og ægte fortalt kærlighedshistorie som bihistorie, er en sidegevinst.

Amerikanerne er netop gået igang med den amerikanske genindspillede "The Office", som netop passer de bornerte bibelsvingere lidt bedre :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: