I stedet for blot at byde på mere af samme skuffe går “De to tårne” i en ny retning, hvilket betyder mere action og mindre magi. Det fungerer fremragende og ser man bort fra enkelte minimale ridser i lakken, minder Jacksons mesterlige film stadig om en uudtømmelig gavebod, der har længe åbent. Ingen går skuffet derfra og “De to tårne” har fortjent hvert eneste af de fem store kameraer, som den får med herfra – det sidste kamera gemmer vi, til kongen vender tilbage.

Klik her for at læse mere om “Ringenes Herre: De To Tårne” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 MikkelHJ 21 år siden

Da Legolas gled ned af trappen på det brædt, kunne jeg næsten høre ham sige: "Hi, I'm Johnny Knoxville. Welcome to Jackass".
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#32 filmz-XENTiNEL 21 år siden

#31

Spænd lige hjelmen!
---------------------------------------
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Oswald was a fag!
Gravatar

#33 Kram 21 år siden

#31, nej, fordi Jackass folkene har ikke styr på en skid, det havde Legolas ;)

Bedste film pt. - Jeg vil personligt også kun give den de 5 kameraer ud af 6, på grund af at Gollum var blevet lavet til en slags comic relief (skrevet andetsteds på sitet!) i den scene hvor de 2 hobitter sover, og han snakker med sig selv, og kameraet skifter vinkel. Jeg fangede mig selv i at være en af de få der ikke grinede, og dette fordi jeg synes at det var nærmest latterligt at den scene skulle latterliggøres, når den som sagt er dybt seriøs i bogen, det passede slet ikke ind, føj føj føj.

Ellers den bedste film pt :) DVD kom kom kom!
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#34 Skobbolop 21 år siden

det vart en fed måde de lavede den scene på...

noget med at de drjede kameraet mere end 180 grader når de filmede over på den "anden" Gollum...

________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#35 filmz-Omega_dk 21 år siden

Nu hvor jeg så den natten mellem tirsdag og onsdag vil jeg sku sige at det er en af de fedeste film jeg har set.

Personerne har fået meget mere personlighed og det hele spiller bare rigtig godt sammen. Kan virkelig godt lide Gollums personlighed, den er afspejlet lige så fedt som den er i bøgerne.

Udseenet af filmen er ligeledes fantastisk, store shots af landskaber som ser ud til at have været uberørt i århundrede. Og selve stilen filmen er sat op i, det ser virkelig godt ud med alt dette mørke og dysterhed.

Jeg elsker den scene hvor Gandalf driver Saruman ud af Theoden... virkelig fed klip.

Jeg vil sku også give den ***** ud af 6, for denne film er næsten det mest perfekte man kan lave :)
Gravatar

#36 Kram 21 år siden

#34, nej, fordi den måde scenen er lavet på er for at latterliggøre Gollum der, så folk griner, og det er netop dybt latterligt, da scenen burde være seriøs, som bogen er seriøs på det punkt. Nu er jeg ikke tolkien freak, eller vildere LotR freak, men jeg finder det virkelig dybt dybt dybt dybt latterligt, at scenen skulle laves om til et klovneshow, føj.

Der var fint humor med Gimli, og så lidt diverse placeret rundt omkring, men det med Gollum var en gang bræk.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#37 filmz-vassago 21 år siden

Jeg synes at der var enkelte scener der var en smule for meget. Men New Line har sikkert også haft en finger med i spillet. De vil selvfølgelig gerne have at den rammer så bredt som muligt, og stadig være tro mod bogen - men det er sikkert ikke helt så nemt.

Det var ok med Gimli, det var sjovt at Legolas og ham havde den interne strid. Gollum-scenen kunne jeg leve med. Det eneste der var en smule plat, var scenen med Legolas - hvor han "shield-surfer" ned af trapperne - ok det er fantasy, men det var sgu for fantastisk.

Men det var en rigtig god film-oplevelse, det var sjovt at sidde og høre folk i biografen, der var helt vildt mange der levede sig rigtigt ind i filmen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#38 filmz-Omega_dk 21 år siden

#36 det er sku rigtig nok at den scene ikke skulle have været lavet sådan, syntes ikke selv den var sjov men det var der mange der gjorde.

Generelt vil jeg sige at folk ikke forstår Gollum, der lød til at de fleste syntes han var en sjov ting der var sat ind i filmen.... der skal sku vises respekt over for sådanne ting :)

#39 21 år siden

Jeg syntes scenen hvor Smeagol bekæmper Gollum er en af de mest interessante karakterøjeblikke for den afdankede hobbit. INstruktør viser jo først ved et panoreringsbillede at Gollum har disse to sider hvorefter han laver et shot/reverse shot hvor hans to sider diskuterer. Det der er vigtigt at forstå i denne scene er at klippene ikke nøvendigvis hænger sammen i tid jvf. den bratte overgang mellem de to personligheder. Det virker som om der er to personer (klipestilen viser jo dette)i stedert for een. Grunden til at mange griner under denne scene tror jeg ikke skyldes "manglende respekt" men hellere at de ikke helt ved hvordan de ellers skal forholde sig til den lille guts åbenlyse sindssyge. Det er svært både at føle medlidenhed og afsky overfor en og samme person ergo løsner vi op ved at grine.
Gravatar

#40 filmz-Yasw 21 år siden

Så fik jeg også endelig set den. Er lidt sent på den.
Endnu engang genialt, og den dystre stemning fra bogen er perfekt gengivet. De store krigsslag er jo intet mindre en overvældende.
Eneste minus må være at Gimli er blevet gjort til en slags pauseklovn. Næsten hver gang han er på skærmen er det i en eller anden humoristisk sammenhæng, hvilket ødelægger hans rolle meget.
Selvfølgelig er det ok med lidt humor, men det er synd at det kun skal være Gimli der skal stå for det, og derved går en del af personligheden tabt.

Skriv ny kommentar: