I stedet for blot at byde på mere af samme skuffe går “De to tårne” i en ny retning, hvilket betyder mere action og mindre magi. Det fungerer fremragende og ser man bort fra enkelte minimale ridser i lakken, minder Jacksons mesterlige film stadig om en uudtømmelig gavebod, der har længe åbent. Ingen går skuffet derfra og “De to tårne” har fortjent hvert eneste af de fem store kameraer, som den får med herfra – det sidste kamera gemmer vi, til kongen vender tilbage.

Klik her for at læse mere om “Ringenes Herre: De To Tårne” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

#21 21 år siden

Fed film men skulle efter min mening ikke have haft mere end 4 kameras! Min yndlingsscene er klart Gollums monolog til sidst hvor han sniger siig rundt i skoven. Et langt billede uden klip og en rigtigt troværdig Gollum. Hvad holder i andre på som det fedeste?
Gravatar

#22 Michael Andersen 21 år siden

#21 "Hvad holder I andre på som det fedeste?"

Det må da være Gimli! Han er en fed lille mand! Har du set ham når han går? HÆ, Ligesom en and! ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#23 azathoth 21 år siden

#21: Det fedeste i hele den film er da klart åbningsscenen med Gandalf og Balrog! Den sparker så meget røv, jeg var totalt ved at komme i bukserne... uha! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#24 morten300 21 år siden

jeg syntes at det fedeste er da Isengard bliver invaderet af levende træer, jeg kan stadig se Sarumans forvirrede udtryk da han ser det.
også slaget ved Helm kløft er fed.
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#25 filmz-loonie 21 år siden

#21 Det geniale i at filmen bare starter og der ikke spildes tid på en indledning, man kan vel antage at rigtig mange har set etteren! Og Gollum er bare den fedeste karakter eller skulle man sige Smeagol og Gollum?

Bare en skam at hr. Jackson har taget sig lidt større friheder ifht. bogen i denne film, derfor virker TFOTR, som en mere helstøbt film, hvor TTT slinger lidt i fortællingen.

Men hvor var det lækkert at en slemme anelser om masser af kissemisse blev helt gjort til skamme... Puha!

Men hvorfor skal man absolut have "Comic relief" Arghh, hvor var det irriterende >:|
_________________________________________
I may be wrong, but I doubt it
Gravatar

#26 Hasselguff 21 år siden

Jeg har lige været inde at se filmen for anden gang. Den bliver faktisk endnu bedre ved andet gennemsyn, da man har lettere ved at abstrahere fra de mange kampe og i stedet kan koncentrere sig om handlingen.

Hvor er der mange scener fra den lange DVD udgave som bare gør toeren endnu bedre. Alene at Gandalf nævner Gollums andet navn "Smeagol" for Frodo i Moria får betydning her.

Mine absolutte yndlingsmomenter i filmen var uden tvivl dem, hvor vi ser hvordan venskabet mellem Frodo og Sam falder fra hinanden. Nu er jeg sikker på at Jackson tør gå linen ud, og skildre Frodos endelige fald som det beskrives i bogen.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#27 filmz-XENTiNEL 21 år siden

Jeg syntes det fedeste er alle de scener, hvor Legolas slår for vildt ihjel, men især scenerne, hvor Legolas og Gimli har deres lille konkurrence på muren i Helms Deep og hvor Legolas glider ned af de trapper på det skjold eller hvad det nu er!
Jeg kan i det hele taget godt lide den måde humoren er brugt i filmen, det giver den lige en ekstra dimension!
---------------------------------------
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Oswald was a fag!
Gravatar

#28 filmz-Erroneus 21 år siden

HESTEN!! Den scene hvor Legolas svinger sig på hesten, hvor Gimli i forvejen er på, er max WILD :) Men der er så mange gode scener i den film...
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.

#29 21 år siden

Det eneste som rigtigt irriterede mig var at mange af shotsne fra traileren ikke var med i filmen. Hvor er det shot hvor vi langsomt flyver væk fra Eowen mens hun står på trappen til Rohans slot? Det var så fed!

#28 Legolas er egnerelt så sej i filmen at man ikke forstår det. Han får godt nok flået nogel orker (selvom hans Errol Flynn agtige Robin Hood kostume ikke altid virker lige fedt)
Gravatar

#30 Skobbolop 21 år siden

sys klart at de scener med Gollum var de bedste...

det var helt fantastisk..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"

Skriv ny kommentar: