I stedet for blot at byde på mere af samme skuffe går “De to tårne” i en ny retning, hvilket betyder mere action og mindre magi. Det fungerer fremragende og ser man bort fra enkelte minimale ridser i lakken, minder Jacksons mesterlige film stadig om en uudtømmelig gavebod, der har længe åbent. Ingen går skuffet derfra og “De to tårne” har fortjent hvert eneste af de fem store kameraer, som den får med herfra – det sidste kamera gemmer vi, til kongen vender tilbage.

Klik her for at læse mere om “Ringenes Herre: De To Tårne” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 trekster 21 år siden

Øhhh guldkorn? :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#12 filmz-vassago 21 år siden

aahrhrhhhr Guldkorn (homer_simpson.wav)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 Ju9or 21 år siden

#12
Lidt offtopic, men har du et link? :o)

Ontopic:
Glæder mig for vildt til jeg skal ind og se den. Næste år bliver det for stort. Håber der er kinografer der laver en slags mega-marathon så man kan komme ind og se alle 3 film på én gang.. :o)
Gravatar

#14 filmz-hvepse 21 år siden

hvorfor giver i den ikke 6kameraer?
Filmen er total fed, den bedste jeg nogensinde har set! :D
Gravatar

#15 trekster 21 år siden

#14
Hvis du læser anmeldelsen, argumentere Hasselguff da tydeligt for, hvorfor han giver den 5. :)

Jeg var lige inde og se den i nat. Dammit den er fed. Kanon flotte effekter, en fed historie (jeg er en af dem der ikke har læst bogen), og Gollum!, det er jo for vildt at en CG figur kan komme sådan til live. Et par enkelte minus'er: Det er jo en to’er og to’ere har som regel det problem at de ikke har en egentlig slutning. Det lider TTT desværre også af, og det skader filmen en smule. Tempoet i filmen er også meget højt, nogen gange måske for højt. Hvor man måske forventer et par ekstra forklarende scener, klippes der meget hurtigt til de næste. Mon ikke en extended version som til TFOTR nok skal råde bod på dette.

Så jeg vil give Hasselguff ret. 5/6
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#16 Ju9or 21 år siden

#15
Du kan have ret i at 2'ere sjældent har en egentlig slutning, men i dette tilfælde har 1'eren det jo heller ikke...
Gravatar

#17 filmz-Bitcho 21 år siden

Synes den er langt federe end den første. :-)

Alt i den er Så gennemført... Desværre manglede er en del fede scener fra bøgerne. Filmen viser kun ca 2/3 af bog nummer 2, hvilket får en til at spekulere lidt over hvordan de vil få alt det sidste klemt sammen i 3'eren...

Hvis den er i et endnu højere tempo, kan vi slet ikke følge med...

Men jeg ville nu alligevel have givet den 6. Det eneste der i mit vedkommende trak lidt ned var da den var færdig, sad jeg og overvejede at man nu igen skulle til at vente...

Et helt år... snøft
Gravatar

#18 trekster 21 år siden

Jeg synes TFOTR var lidt bedre. Som helhed var den mere komplet, også selvom den ikke havde en egentlig slutning. Den gav jeg 6 i sin tid, så jeg kan ikke give TTT det samme. Den er ikke helt på højde med et'eren, synes jeg.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#19 filmz-Nosferatu 21 år siden

@17 - nu er Kongen Vender Tilbage jo ikke så lang som de to øvrige bøger, så det virker meget fornuftigt at gemme de fede scener med Frodo, Sam, Gollum og Shelob til 3'eren.
Gravatar

#20 Skobbolop 21 år siden

helt igennem en utrolig herlig film..en af de bedste filmopleveleser... Gollum var meget mere end jeg forvetnede, ikke kun grafisk set...sys virkelig han var en dejlig karaktér....Fandme også lækekrt at se hvordan ringen mere og mere får taget på frodo...virkelig lækkert...

En af de ting jeg ikke så godt kan li er dne måde filmen starter på... ikke så meget det med gandalf og han kamp mo den balrog, men mere at man bliver slynget midt ind i historien igen... uden en egentliog indledning..

men alt i alt en rigtig fed film..

________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"

Skriv ny kommentar: