Gravatar

#31 filmz-Bruce 17 år siden

Fik set to afsnit mere, 4 og 5, af Life on Mars! Sateme nogle gode afsnit. Især fireren var fantastisk skrevet og spillet, 9/10 og 7.5/10. Britisk når det er bedst!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 filmz-yoshimura 17 år siden

For hulen, hvor har jeg mange serier til gode. Jeg er lige gået i gang med Carnivale S1, men jeg har også længe haft Deadwood, The Wire og Firefly på min liste, og Life on Mars lyder også som en serie, man ikke bør gå glip af. Gad vide, om jeg ikke bare skulle tage orlov et par måneder.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#33 McPeter 17 år siden

Bruce: Hvad handler Life on Mars om - bare sådan kort fortalt uden spoilers... ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#34 McPeter 17 år siden

Har fået set de fleste afsnit fra S1 og S2 af The Office her i weekenden. Fantastisk humor - damn hvor har jeg bare grint meget. :-) Utroligt mange gode one-liners. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#35 mr gaijin 17 år siden

Red River (1948)

Western-genren tiltaler mig i sig selv ikke synderligt meget, men der er til gengæld nogle interessante temaer indenfor genren såsom civilisationens sammenstød med det lovløse miljø på prærien, hvor den der er hurtig på aftrækkeren kan tilkæmpe sig land og magt.

I ”Red River” er Thomas Dunson (John Wayne) personificeringen af denne lovløshed. Da en flok nybyggere inklusiv Dunson og hans kæreste når frem til Red River, vælger han at tage alene sydpå for at starte en ranch. De nybyggere og kæresten han efterlader skydes ned af indianere, og dermed er vildskaben i det vilde vest understreget. Dunson får avlet en masse kvæg på den jord, som han har skudt sig til. Men situationen igennem årene er ikke gunstig for kvæghandel i Texas. Hvis Dunson vil have økonomien til at fungere, må han tage kvægene op nordpå. Han hyrer en stor flok til den farlige færd. Den mest trofaste af Dunsons mænd er den unge Matthew (Montgomery Cliff), som Dunson nærmest har opdraget som sin egen søn.

Men der opstår store spændinger i forholdet mellem de to mænd, da Dunson insisterer på at tage hele den farlige, lange vej til Missouri i stedet for at tage til en nærmere by, hvor der er en jernbane, der hurtigt kan fragte kvæget videre til østkysten. Desuden er Dunson diktatorisk i sin måde at lede mændene på. Når en mand fremprovokerer en stampede, finder Dunson pisken frem. Når mændene har slidt sig selv op for ham, kan han ikke finde ud af at takke dem. Han er stædig og stiv, når folk råder ham imod diverse handlinger. Faktisk kunne filmen bruges som et studie i dårlig lederskab. Tilsat pistoler. For Dunson er vant til at skyde sig til magt. Matthew respekterer Dunson, som var de far og søn, men sønner må jo rydde deres fædre af vejen for selv at nå frem.

Ud over dette dramatiske omdrejningspunkt er der skudkampe mod indianere og komedie i form af en gammel klovn med gebis spillet af Walter Brennan. Den har alt, hvad en god underholdningsfilm skulle have dengang. Desværre følte Howard Hawks åbenbart også, at en romance skulle presses ind i filmen. Specielt slutningen ødelægges af en urealistisk forløsning, som et overspillende kvindemenneske bringer. Men trods slutningen hvor den smukt opbyggede konflikt fuser ud i en falsk forløsning, så er landskabsbillederne og det gode skuespil af karaktererne i hovedrollerne virkelig godt, og det er en virkelig god Western af den gamle slags.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#36 Bates 17 år siden

Har lige set Sæson 2 af Carnivále færdig. Fantastisk serie! Jeg synes bestemt ikke at den er overvurderet eller kedelig, men derimod en af de bedste serier jeg har set.

Der kommer rigtig fart på tingene i sæson 2, og bla. Clancy Brown viser helt eminet skuespil. Meget trist at serien skulle stoppe efter anden sæson. Den havde helt sikkert 2 sæsoner endnu. Man kan da håbe på at HBO lave en "Family Guy", og giver os en afslutning på denne fantastiske serie (ja, det er desværre nok ikke sådan det kommer til at gå).

Men alt i alt et solidt 10/10 (begge sæsoner!) :)

Nu står den så på "Deadwood" de næste par dage :)
Gravatar

#37 Guts 17 år siden

#36

Amen Brother!!!!!!!!!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#38 Captain Vallo 17 år siden

#36+37
Nu er det fan'me snart nok!

Er de 250,- de forlanger for sæson 1 i TP ikke en god nok pris til endelig at tage sig sammen og få begyndt?

Jeg bliver snart nødt til at se hvad fussen er alt omkring.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#39 Bates 17 år siden

#38 - jo det er det helt sikkert!

De har den også til 229,- hos cdon, og med en vega kode er der gratis fragt ;)

Let's shake some dust, children! :D
Gravatar

#40 McPeter 17 år siden

Ok ok - jeg mangler Carnivále S2 - har snart store abstinencer efter jeg blev færdig med S1 for mange uger siden. Hvor finder jeg den billigst med DK subs? (Ps. ikke hos cdon.dk tak!)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: