Gravatar

#11 filmz-Narniabæver 17 år siden

Det er versionen der varer omkring 90 minutter, men jeg kender ikke forskellen på de to OST.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#12 davenport 17 år siden

Ok i den oprindelige film var musikken lavet af Tangerine Dream, hvor Dir. cut var komponeret af Jerry Goldsmith. Der var vidst en masse bøvl omkring de to scores.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13 NightHawk 17 år siden

Revenge Of The Ninja - 1983, af Sam Firstenberg.

Glem alt om forhistorie og uddybning af personerne. Den slags pjat gider Mr. Sam Firstenberg nemlig slet ikke at spilde tiden med. Så derfor er der dømt full speed ahead lige fra første fløjt i denne ultra tynde men top underholdende og ofte ret morsomme ninja film.

Karate-meistroen Sho Kusogi spiller Cho Osaki. En mand af ære der ud over, at værne om familien kun lever og ånder for the way of the ninja code. Han og vennen Braden spillet af Arthur Roberts, som til forveksling minder ret meget om Will Ferrell, hvilket kun gør det hele endnu mere morsomt, er på vej hjem til Osaki's hus hvor hans familie hygger sig i haven. Det får de dog ikke lov til særligt længe, for pludselig blir de hakket til millionbøf af en flok svært bevæbnede ninjas. Hvilket selvfølgelig er meget logisk idet vi alle sammen ved, at små børn, bedstemødre og kvinder er nogle rå og muskuløse sataner at få bugt med :D

Med et udtryk som var han en japansk Charles Bronson, går Osaki besærk ved synet af sin nedslagtede familie og udkæmper herefter via en heftig omgang cirkelspark og sværdfægtning af en anden verden, hjulpet med en bemærkelsesværdig sindsro af sin "ven" Braden, et drabeligt slag imod de onde ninjas. Jeg lå flad af grin da Osaki på et tidspunkt afværger tre pile ved først, at gribe en med hver hånd og sidst ved at gribe pil nr 3. med munden! What a guy!

Nå, men efter at Osaki har søndersmadret hans overfaldsmænd opdager han, at hans yngste søn og hans (pænt sejlivede) bedstemor stadig er i live. Han beslutter sig så, trods bedstemoderens løftede pengefinger om, at han skal blive i Japan og hylde sine forfædre og...the ninja code, for at emigrerer til USA. Her vil Osaki leve et stille liv, fri for onde ninjabander og den slags scumbags og opdrage sin søn i et mere fredfyldt samfund. Og ja, der blev sagt USA :D

10 år senere...

Sammen med hans buddy Braden driver Osaki nu et galleri med udstilling af originale japanske dukker. Hans søn og bedstemor bor i Osakis hjem, komlpet med ninja træningshal osv. Desuden har Osagi fået et særdeles godt øje til Bradens kæreste, den lyshårede karate babe Cathy. Alt går vel, eller gør det nu også det. Nej selvfølgelig gør det ikke det, for nu viser det sig pludselig, at Braden er en lummer stodder, der har udnyttet Osagi på det groveste via deres galleri, som i virkeligheden viser sig at være et front for Bradens heroin smugling!

Braden har en kæmpe handel kørende med Yakuzaen i den ene ende og mafiaen i den anden som køber. Men da alle mere eller mindre er nogle lumske og udspekulerede sjovere i den her type film, ja så prøver mafiaen anført af den karimatiske chef Chifano, som ligner et fortidslevn fra 40'ernes gangsterfilm, selvfølgelig på at snyde Braden for sin andel af pengene.

Chifano sender sine håndlangere bla. en 2 meter høj indianer kaldet Chief, der ligner noget fra et Lucky Luke album i byen nærmere bestemt galleriet for, at stjæle figurene som indeholder den kostbare heroin. De blir dog overasket af Osaki, der pludselig dukker op og så er der, desvære for dem, bøllebank i luften. Man stjæler jo ikke bare originale japanske dukker sådan uden videre. Den efterfølgende kampscene er simpelthen så forrygende godt lavet og totalt over the top, at jeg lige sku' se den et par gange til efter filmen var slut. Den kan man roligt glæde sig til. Kindheste, skipperbryst, spark i skridtet, saltomortaler og en afsluttende bil/fod jagt. Jeps, der blir så sandelig ikke sparet på noget i den her film.

Nå, men Braden har fået færten af, at Osaki er på sporet af ham, så han kidnapper sønnen og nakker bedstemoren i en herlig kampscene for derefter, at gå efter Chifano og hans bande der snød ham.

Åh ja, jeg glemte forresten lige at fortælle, at Braden forøvrigt selv er ninja, med stort N. Ja faktisk er han den eneste American Ninja, der findes. Komplet med søvmaske, (en fed detalje forøvrigt) og et absurd stort våbenarsenal, er han nu klar til, 1 gang for alle, at ryde Chifano og Osaki af vejen. To fluer med et smæk!

Men tilbage til Osaki der nu assisteret af en ny ven i politiet, er på sin egen søgen efter sønnike. Det resulterer på forunderligvis i endnu en omgang "kys min fod ramasjang", da en gruppe lidt for smarte street lømler, (der til forveksling ligner lookalikes af The Village People)nægter at gi' informationer om sønnens kidnapning. Noget som de forresten slet ikke har noget at gøre med :D

Men sønnike får hjælp af den undertrykte Cathy i stedet og Osaki får herefter et befriende opkald fre hende om, at hun har klaret skærene. Og så er der elleers lagt op til the ultimate showdown imellem The Silver Masked Ninja, (Braden) og The Black Ninja, (Osaki), dog først efter at Chifano er blevet rydet af vejen, på toppen af mafia bossens højhus.

Og mere siger jeg ikke. Den afsluttende duel skal man selv ha' fornøjelsen af at se i fuld længde uden overaskelser. Den er både fabelagtigt koreograferet, enormt lang og indeholder brug af samtlige våben i ninja universet.

Kan kun på det varmeste anbefale The Revenge of The Ninja, der ud over at byde på masser af ufrivilligt morsomme replikker og over the top skuespil også leverer varen i form af et højt tempo, dynamiske kampscener plus en helt og 2 skurke i absolut topklasse.

Der blir således uddelt hele 5/6 kastestjerner.

Kan bla. købes billigt her :

http://www.axelmusic.dk/productDetails/02761688771...

Filmens trailer :

http://www.robodan.com/trailers/wave3/Ninja.mov
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#14 chandler75 17 år siden

Hehe, en af mine favoritfilm da jeg var 10-11 år. Jeg genså den fornyligt i tv, og det bedste ved den var nok gensynets glæde.

Den bragte mig tilbage til en tid hvor hver anden weekened stod i skilsmisse-fars tegn, og hvor vi lejede en Moviebox (kan I huske dem?) og vidoer. Jeg fik lov til at vælge to - som oftest ninja-film eller Politiskolen/Bond, og min far valgte en voksenfilm (nej - ikke en sådan... en voksen spændinsfilm - nogen Alistair MacLean eller lignende).

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#15 NightHawk 17 år siden

# 14 -

Hehe, ja den faktisk ret cool :)

Jeg har lige bestilt en anden film Rage of Honor også med Sho Kusogi. Hvis alt går som det plejer, anmelder jeg den højst sansynligt næste Lørdag/Søndag. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#16 filmz-Narniabæver 17 år siden

A.I. - Artificial Intelligence:

Science Fiction film fra 2001 om en robotdreng, der ønsker at være en rigtig dreng.

Men en dag bliver robotdrengen smidt ud af sit hjem efter flere konflikter, og han kommer ud for en lang rejse, og ender i "Mand-hattan".

En rørende, men tiltider barsk og klam film med flotte effekter og kulisser.

10 / 10

Koslænget (Barnyard):

Sjov 3D animeret tegnefilm om livet på en bondegård, hvor en ko elsker fest og ballade, men der er desværre mere end det.

Udover de sjove indslag, er der også de mere dramatisk scener med dyrene på bondegården, og deres kamp mod de onde prærieulve.

7 / 10

Skildpadder kan Flyve:

Drengen Sattelit bor med sine venner i en landsby oppe i bjergene i Iran ved grænsne til Tyrkiet, hvor de samler landminer, og køber våben og paraboler.

En synsk dreng uden arme, en pige med en barsk fortid, og deres lillebror dukker op i landsbyen, imens at den amerikanske hær nærmer sig.

Et barsk og rørende drama, der dog bliver livet lidt op af de små vittige indslag.

10 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#17 wiseguy 17 år siden

Hvis vi et kort øjeblik ser bort fra Deadwood, så er Carnivàle vel nok den tv-serie, der er blevet mest hyped her på Filmz. Vi har haft den stående på hylden derhjemme alt for længe, men nu er vi langt om længe kommet i gang og har set de to første afsnit.

Hvad synes jeg så? Umiddelbart mener jeg ikke, at man er i stand til at vurdere ret meget efter kun 2 afsnit. Lige nu er jeg mest af alt lidt forvirret og utrolig nysgerrig. Hvad er det her for noget? Og hvor vil serien hen? På coveret hedder det, at serien er en kamp imellem det gode og onde. Men efter 2 afsnit er det endnu ikke defineret, hvem der er skurke og helte, vi er blot blevet kort præsenteret for et af de mest farverige persongallerier, jeg nogensinde har set. Clancy Brown er jo den fødte skurk, så jeg forventer, at det viser sig, at han er bad guy, men på den anden side han er jo præst?

Jeg vil ikke slynge nogen rating af serien ud endnu, forvirringen og uvisheden om for eksempel de Twin Peaks agtige drømme er stadig for stor. Men jeg er allerede vild med Carnivàle’s lille univers med alle dens skæve og dybt mystiske eksistenser. Skuespillet er helt i top og jeg tror, at det her ku’ gå hen og blive rigtig godt :o)

Afslutningsvis skal jeg lige sige, at konen foreløbig ikke er specielt imponeret, men lad os nu se…
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#18 ks 17 år siden

Carnivalé er en meget langsom serie, men bare rolig - ved slutningen af første sæson er du ikke længere i tvivl om hvem der er gode og onde. Faktisk ser jeg uvisheden som en af seriens helt store forcer, da det er med til at bibeholde ens interesse fremfor, at serien bare ligger alle kortene på bordet fra starten af.

Nu hvor Carnivalé endelig har fanget jeres allesammens interesse tror jeg, at jeg hellere må gå i gang med at hype The Wire istedet. En serie som åbenbart er grotesk overset herinde. Bruce, jeg er skuffet over du stadig ikke har givet den en chance! :)

Tænkte jeg lige ville smide nogle populistiske kommentarer fra de amerikanske kritikere.

Kansas City Star Aaron Barnhart
To me, what allows “The Wire” to surpass “The Sopranos” in the pantheon of greatest American TV shows is its ambition and its anger.

San Francisco Chronicle Tim Goodman
The breadth and ambition of "The Wire" are unrivaled and that taken cumulatively over the course of a season -- any season -- it's an astonishing display of writing, acting and storytelling that must be considered alongside the best literature and filmmaking in the modern era.

Variety Brian Lowry
When television history is written, little else will rival "The Wire," a series of such extraordinary depth and ambition that it is, perhaps inevitably, savored only by an appreciative few.

San Jose Mercury News Charlie McCollum
If you stick with it, you will be rewarded with some of the most compelling, provocative drama ever produced for television.

Ved godt det skulle handle om hvad vi har set, men kunne ikke dy mig for at klargøre den næste hype i kølvandet på Deadwood og Carnivalé. Vi er jo så glade for HBO herinde :)
Gravatar

#19 jessup 17 år siden

Fjernsyns forbruget er steget i det sidste år i USA - tvet nu er nu tændt i et godt sykke over 8 timer.

Har desværre ikke et link ved hånden mener at jeg læste det i NYTimes på nettet.
This is just until June
Gravatar

#20 filmz-Narniabæver 17 år siden

Kærlighedens Køtere:

Tre mænd er på jagt oppe i det nordlige ingenmandsland, men der opstår et drabelig mytteri med mord.

Det øde landskab og den mystiske musik af Terje Rypdal skaber et perfekt billed af et barsk ingenmandsland.

9 / 10

Landet For Længe Siden 8:

Vinteren kommer til Den Store Dal, og Spir han drager bort i ødemarken med hans familie, men Ducky fortryder at han ikke er så gode venner med Spir, så Lillefod og hans venner tager også ud i ødemarken.

En god fortsættelse i Landet For Længe Siden serien, men ikke en af de bedste.

8 / 10

The Karate Kid:

Daniel og hans mor flytter til Californien, hvor de tror de får et bedre liv, men Daniel får ballade med de lokale ballademagere.

Smukke landskaber, god musik og spændene kampscener, men den er dog ret dateret.

10 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: