Gravatar

#21 e-male 18 år siden

Jeg har lige set Tango & Cash for gud ved hvilken gang. Det er ikke en intelligent film, skuespillet er heller ikke just noget at råbe særlig højt hurra for, ikke desto minde er den kemi mellem Stallone og Russell bare fantastisk underholdende. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg har set den, men ikke desto mindre kan jeg stadig fange mig selv i at grine af de samme kommentarer hver gang.
For mig er Tango & Cash bare sådan en film, man altid kan komme i godt humør af, og man kan mildest talt se den når som helst og hvor som helst.
Så hvis man kan se filmen, som det den er nemlig en rigtig underholdende actionfilm, som man kan se med vennerne eller en sen fredag aften hvor man bare skal koble af, så skal den have 9/10.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#22 filmz-Bruce 18 år siden

#19

Citizen Kane kan være svær at "fange" første gang. Hvis du har mod på det, så læs denne gennemgang og prøv så at se den igen. Tror jeg havde det som dig første gang, men når man så kender til baggrunden og Welles fænomenale instruktion, så bliver det en anden oplevelse. Teknisk er det en umådelig bedrift og et mesterværk.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 elwood 18 år siden

#21

Gene Shalit: "Don't Panic Room, I'm not going to William Hurt you. I only want your Tango & Cash. So just Pay it Forward, and we'll all be Happy Gilmore"

Peter: what??
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 filmz-Narniabæver 18 år siden

Narnia (2005):Jeg prøver en anmeldese, men nu er jeg snart så vant til at skrive anmeldeser på engelsk, og jeg kender ikke så meget til skuespil, og fejl!
Narnia har en god start med tyskernes bombning af London, men derefter trækker filmen noget ud, indtil det første møde med heksen.
De smukke landskaber og musikken fylder de langsomme scener ud, og jeg måtte græde flere gange, selvom jeg vidste hvad der ville ske.
Der var to gange, hvor jeg måtte hoppe i mit sæde, og det var under de pludselige spring ud scener med ulvene.
Narnia var bedre for mig end Ringenes Herre filmene, da de nærmest har brugt en hel zoologisk have, men næsehornet var lidt malplaceret.
Filmen skifter mellem rolige scener med bl.a. bæverne i deres hytte, og de mere intense scener som slaget, og scenen med floden.
Der er også lagt lidt humor ind i den med bl.a. Hr. Bæver, men ikke for meget.

9 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#25 chronaden 18 år siden

Syns godt nok Narnia var et megaflop, den prøver og prøver men failer simpelthen bare på de fleste punkter.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#26 lyspunkt 18 år siden

King Kong Production Diaries

Et ganske underholdende stykke dokumentar om tilblivelsen af en storfilm. Peter Jackson virker som den hyggelige guide, der viser fabrikken frem i løbet af lidt over 50 afsnit. Der bliver også tid til lidt sjov, som når de jagter industrispionen Gandalf eller kommer med rygter om King Kong 2 og 3. Danmark er repræsenteret af en enkelt Ekstrablads-journalist, der er med til et tidligt pressemøde.
Disse dagbøger har, som de fleste vil vide, tidligere været vist på King Kongs officielle hjemmeside, hvilket kan ses på, at man stort set intet får at vide om handligen, hvilker også er fint nok. Det kan PJ vente med til Kong-DVDen.
Alt i alt er det en glimrende making-of på 3½time, hvis man har de lyster.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#27 filmz-Bruce 18 år siden

Ondskan
Super svensk film om Jan Guillous trængsler på Sveriges mest højrøvede kostskole i 50'erne, eller rettere de andres trængsler med ham.

8/10

Boyz n the Hood
John Singletons perle, om livet for 4 unge drenge/mænd i en kriminel sort L.A. forstad. Laurence Fishbourne og Cuba Gooding Jr. stråler i denne med deres medlevende skuespil. Selv Ice Cube gør det godt, som sig selv formoder jeg.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 filmz-Narniabæver 18 år siden

Hæftig & Begejstret:

Portæt af Berlevåg Mandskor, og deres liv i det nordlige Norge.
Sangene er smukke, naturen er også, men der er også en masse snak.
Dette er en af de smukkeste skandinaviske film, jeg har set hvad angår lokaliteter.

10 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#29 DarkLight 18 år siden

Sha Po Lang
Infantilt og mærkelig dialog. Papirtynd historie og for langt mellem kampsnapsene, hvor kun få imponerer. Jeg var dybt skuffet.

2 / 6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#30 wiseguy 18 år siden

The Brothers Grimm
Skuffende og gabende kedelig Terry Gilliam film. Eneste lyspunkter er, at den er glimtvis visuel flot og morsom. Specielt Peter Stormare er fucked up CRAZY!! Men Matt Damon beviser også, at han behersker genren komedie. Det er desuden skægt at spotte Brødrene Grimms kendte eventyr, efter at de har været et smut igennem Gilliams tvistede hoved – de er ikke alle lige genkendelige :)
Men på bundlinjen er det ikke godt nok. Gilliam kan meget mere end det her.
2½ / 6

Drengene Fra Skt. Judes
Gribende og barsk film om dagens gang på en irsk opdragelsesanstalt. Drengene, som er anbragt på skolen, opdrages med hånden og må finde sig i seksuelle overgreb fra de ”syge” katolske præster.
Adian Quinn spiller den nye lærer på anstalten, som forsøger at tage kampen op imod broderskabet, et opgør som ender fatalt.
Set i lyset af det sidste års uhyggelige historier om den katolske kirkes overgreb på drenge og det faktum at filmen er autentisk, gør den blot endnu mere uhyggelig og aktuel.
4½ / 6

Den Sidste Mohikaner
Et gensyn med en af mine absolutte yndlingsfilm, som bare bliver bedre og bedre for hver gang jeg ser den!! Den er visuelt bjergtagende, den er sindssyg velspillet, soundtracket er suverænt og så er historien og specielt slutningen, noget af det mest rørende, jeg nogensinde har set.
6/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: