Gravatar

#21 dolphinfriendly 16 år siden

#20 Hehe hvor pudsigt, verden er lille. Han har nogle virkeligt rabiate holdninger indimellem. Virkeligt ærgeligt, da han ellers er en venlig og intelligent fyr - men når han slår over i hans had mod muslimer, står man helt af.

Gravatar

#22 filmz-JON 16 år siden

Jeg står af her. Det er for lamt.
Gravatar

#23 filmz-Bruce 16 år siden

#15 Og måske religion, forældrenes forsøg på at skærme deres børn mod integrationstiltag, deres forsøg på at pode deres børn med religionens lovtekster og på den måde kontinuerligt, fra generation til generation, bringe intolerancen videre overfor andre med andre tro og med anden kultur.

Hvis man deler indvandrere op i grupper baseret på religion, så vil det være særdeles interessant og se, hvorvidt der er forskelle de respektive religioner imellem. Kultur og traditioner er alfa- og omega og om forældrene er ansvarlige rollemodeller eller ej.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 HonoDelLoce 16 år siden

Jeg har egentlig ikke tænkt mig at blive en integreret del af denne diskussion - sådan er jeg nemlig ;) Kald mig bare ongo-bongo :P

Jeg vil blot sige, at omend statistikker er totalt ubrugelige uden baggrundsviden (oh yes, jeg sagde det: baggrundsviden ! Og det dækker overHOVEDET ikke det jeg mener, men i forstår min mening, right ? ;) ), så synes jeg stadig, at personlige erfaringer er rimeligt væsentlige - uanset om de går over i noget der ligner statistik..

Jeg kender 4 piger, der er blevet voldtaget.. Selvfølgelig ikke samtidigt, sågar ikke engang i nærheden af hinanden rent geografisk (jo, 2 af dem, men det er så lige gyldigt). Alle 4 gange har det været personer af anden etnisk baggrund end dansk (tilfreds nu, Helle-pigen? :P). Jeg er altså virkelig fuldstændig ligeglad med, om man har været igennem borgerkrig, om man har mistet familie-medlemmer til en bestialsk selvmordsbomber med tvangsillusioner om jomfruer og gudsbenådelse, om man kommer fra en socialt undermineret minoritet eller om man bliver nægtet adgang til et diskotek grundet ens hudfarve.. Der er absolut INTET i denne verden der på nogen måde nærmer sig at være en undskyldning for at skamfere en anden persons liv på den måde..

Jeg siger ikke nu, at det er majoriteten af indvandrere, der er sådan - overhovedet ikke, det er en mindstedel, en brøkdel, en promille.. Men det er alligevel en større del, end af tilsvarende unge danskere.. Og det fortæller mig, at de altså må have en helt forkert tilgang til tingene - hvad enten det blot er det kvindelige køns rolle eller hele livet, det skal jeg ikke blande mig i.. Men noget er der altså galt..

Lad mig i øvrigt lige hurtigt indskyde, at jeg på ingen måde er racist, overhovedet ! Jeg går ind for at dømme det enkelte individ - synes blot det er underligt, at der er flere individer med anden etnisk baggrund end dansk, der begår sådanne kriminaliteter.. Uanset deres sociale baggrund..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#25 filmz-JON 16 år siden

Jeg har fået min personlige assistent, honodelloce, til at skrive ovenstående indlæg, som jeg kan tilslutte mig.
Gravatar

#26 filmz-Bruce 16 år siden

Statistikker er gode nok, blot de er lavet objektivt og med fokus på kildematerialets kvalitet. Statistikker skal altid vurderes kritisk, netop ved at se på det baggrundsmateriale, som ligger til grund for statistikkerne. Men man kan ikke lave den endegyldige statistik, som inkorporerer alle parametre så det fremstår som en skudsikker model af virkeligheden. Statistikker skal bruges til at spotte tendenser og sagligt lavet, vil de kunne benyttes til at belyse sammenhænge.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 filmz-JON 16 år siden

Bollywood-tråd #31: Du er da for morsom. Du tuder over at blive kaldt noget, lige efter at have skrevet "Fucking racist". Hahahaha, du er underholdende.
Gravatar

#28 PredatorX 16 år siden

Vi har haft denne diskussion før. Jeg tror Bruce smed en statistik op (nej ikke taget fra noget DF velkomstblad) hvor det meget entydigt sagde at omkring 80 % (og ifølge nogle af mine panser venner er det en del højere) af vor lands hårdere kriminalitet bliver lavet af personer med anden etnisk baggrund (som udgør små 20% efterhånden). Det betyder ikke at alle landets indvandrere laver lort i den, men det betyder da bestemt heller ikke, at de er åååh så uskyldige.

Og argumentet, "at vi danskere også laver kriminalitet" er ubrugelig. Vi udgør en så meget større del af samfundet, så ja for fanden. Selvfølgelig står vi også for lidt af hvert. Alt andet ville da være en katastrofe uden lige!

Der er mange grunde til at det ser ud som det gør. Uvidenhed en af dem. Ignorance en anden. Uanset hvad har vi altså et problem. Og det problem skal løses. Jeg har efterhånden ingen ide om hvordan længere, for jeg kan ingen fornuftig udvej se, men jeg kan da i det mindste sidde her og bitche:-D

Jeg kan sagtens forstå, at det er frustrerende at vokse op i et samfund, man ikke rigtigt føler sig hjemme i. Men så må man sgu da flytte! Det er der da masser af danskere, der gør... Og hvis ikke må man lære at indordne sig. Ikke sagt man ikke må have indflydelse. Men for at få indflydelse må man først få noget respekt. Og det gør man ikke ved at bryde landets love og regler så meget man nu kan.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#29 filmz-Kadann 16 år siden

#28 -

Hvis man kiggede på økonomisk kriminalitet og brugte statistik, mon ikke Nordsjælland så ville fremstå som en kriminel kræftsvulst i Danmark?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#30 HonoDelLoce 16 år siden

#29

Kommer vel an på hvilken slags økonomisk kriminalitet ? :)

Skattesvig osv tror jeg du finder mindst lige så meget af i Jylland - om ikke mere ;)

Men der er også en stor stor forskel på at fuske med selvangivelsen eller firma-bogføringen og så voldtage/skyde/stikke/dræbe andre personer..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: