Gravatar

#31 nakalay 18 år siden

#30 Det er grimt og uæstetisk - og i sidste ende fordummende. Lad os da ha' en smule stolthed over vores ellers så smukke sprog.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#32 filmz-thomas _h 18 år siden

Dejlig tråd. Personligt er jeg også pisse træt af folk, der taler og staver forkert. Det værste er og bliver nu folk, der siger "hendes" og "hans", når de rigtigt skal sige "sin".

Nu er jeg immigreret fra kbh til århus for at studere på journalisthøjskolen, og her er det især jyderne, der er meget slemme til at gøre det. Men bare ved at se lidt tv, kan du også næsten være sikker på at høre fejlen op til flere gange. Især hvis vi snakker MTV Danmark :-S

PS: Der er ikke noget der hedder udemærket, så der er heller ikke nogen, der skal høre eller læse udemærket. Ordet findes ikke. Så stop det. UDMÆRKET. Slå det op :-)

PS: Folk der skriver "begrund af" i stedet for "på grund af" de burde sgu tvinges tilbage på skolebænken!

EDIT:

Kom lige på én mere:

Korrekt: Masser af folk
Forkert: Massere af folk (med mindre man snakker om at massere nogle folk fra AF ;))
Gravatar

#33 nakalay 18 år siden

#32 Hehe, jeg tror heldigvis aldrig, jeg har hørt en person sige "begrund af". :D
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#34 mr gaijin 18 år siden

#33 Di har jaj hællå iggø.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#35 lagoni 18 år siden

Lige herinde irriterer det mig ikke med enkelte stavefejl, mere manglen på stort begyndelsesbogstav, afsnit og ordnetlige punktummer/kommaer (fejl som jeg dog ofte selv laver).

Men kan vi ikke blive enige om at det hedder boykot (DK) eller boycott (UK)?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#36 filmz-thomas _h 18 år siden

#33 Hehe, det er nok også ret svært at høre om folk siger begrund eller på grund. Men har set det skrevet. Han var godt nok halv iraner eller så noget, men stadigtvæk :-S

PS: Boykot selvfølgelig
Gravatar

#37 nakalay 18 år siden

#36 "så noget" og "stadigtvæk"? Tsk, tsk, tsk. ;)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#38 Skobbolop 18 år siden

#27
eller Svejts.. :D
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#39 filmz-thomas _h 18 år siden

#37 hehe lad os nu ikke være pernitne. Det er jo ikke en dansk stil.

Men godt spottet. Sådan noget og stadig væk, skulle der selvfølgelig stå :)
Gravatar

#40 mr gaijin 18 år siden

#39 "Stadigvæk" skal staves i eet ord :p
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: