Gravatar

#21 Skobbolop 18 år siden

jeg må nok indrømme at jeg er en af dem der skriver udEmærket.... men det er historisk betinget.. desuden syns jeg der er forskel så synes jeg udtalelsen udEmærket er vildere end udmærket....
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#22 akerman 18 år siden

[IKE]Skob!

#16
Tak jeg vidste faktisk ikke det med pt. Selvom det unægteligt ikke giver mening at et meget brugt ord som p.t. skal tage længere tid at skrive end det sjældent brugte pt. :-(
Gravatar

#23 Spanner 18 år siden

Det tossede er, at nu kan vi være sikre på, at alle skriver ynglings bare for at være flabede.

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#24 filmz-yoshimura 18 år siden

#21 Indlæg ikke forstået.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#25 evermind 18 år siden

Er det så også i denne tråd, al den snak om bokaer hører hjemme?? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#26 Skobbolop 18 år siden

#24 jeg forstår det heller ikke selv.... det jeg vil sige er.. at der når man skriver udEmærket så er det fordi man gerne vil have at det udtales med et tydeligt "e"...
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#27 nakalay 18 år siden

#26 Jeg tror nu nok, folk skal udtale ordet, som de normalt ville udtale det, hvis du bare skriver det korrekt. Der er lidt for meget "majonæse" over det andet.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#28 El Capitan 18 år siden

#27

Nu er det jo faktisk "lovligt" at stave det majonæse...

(Jaj æælsker majonæse. det er totaaaal yngling)
Gravatar

#29 nakalay 18 år siden

#28 Ja, skammeligt nok. Det burde være en påmindelse om, at vi er nødt til at passe bedre på med at stave ord korrekt, ellers kan det jo ende med, at Dansk Sprognævn "forenkler" samtlige danske ord på mere end 3 stavelser. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#30 El Capitan 18 år siden

#29
Og det ville være skidt fordi...???

Skriv ny kommentar: