Gravatar

#1 El vez 20 år siden

Jeg overvejer at anskaffe mig en ny DVD afspiller og receiver, da jeg har lidt problemer med mit nuværende system.

Det lader til at afspillere, billige som dyre, altid har en lille fejl eller irriterende mangel, eller også har jeg bare været uheldig i mine observationer.

Det jeg godt kunne tænke mig, at du skriver navn og model nummer på din dvd afspiller, men kun hvis den opfylder disse krav:

-Regionsfri / Ingen problemer med en speciel region.
-Kompatibel med alle film.
-Kompatibel med VCD/SVCD.
-Ingen støj/tik/mystiske lyde fra afspilleren.
-Ingen hakken eller andre generelle problemer med afspilleren.

Sagt med andre ord, hvis du aldrig har haft problemer med din dvd afspiller må du meget gerne skrive det her og også gerne hvad du har prøvet af forskellige regioner/typer.

Skriv også gerne pris og hvor du har købt den.

Desuden har jeg et spørgsmål: Jeg har oplevet at der hele tiden er en baggrundsstøj når jeg ser DVD. Det betyder som regel ikke noget da der jo er lyd på filmene, men hvis der er helt stille kan man høre en svag summen - den forsvinder når man trykker 'mute'. Desuden kommer der en mystisk lyd når undertekster er på skærmen, også en summen men lidt mere markant, og ret tydelig hvis der ikke er noget musik eller lyd i det øjeblik de kommer frem eller forsvinder. Nogen ide om hvad dette kan være ?

Det er gået op for mig at det eneste der nytter er at prøve tingene, så hvis i har virkelig god erfaring med en bestemt model DVD afspiller, vil det hjælpe mig meget - på forhånd tak ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 filmz-vassago 20 år siden

En supergod ting er altid at tage et kig på DVDRhelps DVDplayerguide her kan du i hvert fald typisk se hvad den understøtter af formater og skiver.

Jeg har selv en ældre Pioneer dvd-afspiller, og den er bare super, der er aldrig bøvl med den, og den siger ikke meget.

Mit råd er klart at henvende dig til Laserdisken, de forhandler Pioneer og Sony - og de leverer dem kodefri, og ikke noget med at du skal sidde og indtaste noget hver gang du skifter region, og heller ikke ligesom de der billige kodefri afspillere i Bilka der står af når man smider en RCE film i afspilleren.

Hos Laserdisken er der derudover tilmed garanti på afspilleren, også selvom at de har gjort den 'kodefri'. Den bortfalder ellers typisk de fleste andre steder når man gør det.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 El vez 20 år siden

Tak, det lyder godt, det vil jeg tage til mig.

Jeg er dog stadig interesseret i at høre hvad folk har stående, hvis det vel at mærke er noget der fungerer, for uanset hvor mange anmeldelser og specs man kigger igennem, ser man aldrig de små irriterende ting før man har haft afspilleren i et stykke tid og prøvet alle formaterne etc.

Et meget godt eksempel er min egen afspiller. Et par af skiverne på Alien Quad boxen (Alien3 filmen & Alien ekstramateriale dvd'en) og min UK T2 hakker en del i det. Det er lissom når en afspiller skifter layer, det sker bare flere gange, afhængig af filmen. Ekstramateriale dvd'en til Alien kunne jeg knap nok se, så meget hakkede det.

Det er ikke et problem jeg har oplevet med nogle af mine andre (efterhånden 3 små hylder) dvd'er, og jeg har haft de problematiske film ovre hos en kammerat - der var ingen problemer.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 filmz-Kadann 20 år siden

#2 -

Jeg har også en Pioneer, som jeg oss' har anbefalet El Vez. Min er snart 3 år gammel, den har ædt ALT hvad jeg har smidt i den og den eneste lille ting den har, er at den stener lidt, når den skifter lag.

Det ved jeg så, er blevet fixet på de nyere modeller.. men jeg har bestemt ingen planer om at udskifte min, før den afgår ved døden :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#5 McPeter 20 år siden

#1 / #3:

Jeg har en NAD T-512 stående som jeg købte i HiFi-Klubben for 1999 + 300kr (for kodefri), og fik efterfølgende en gratis opdatering af den så den også kan spille VCD/SVCD. Desværre er mit tv røv-gammelt (hvad man ikke går med til for at få lidt ekstra tommer når pengepungen ikke rækker til en nyt!), så når jeg afspiller R1 eller VCD/SVCD er det kun i sort/hvid. Mener dog at det kan løses ved at købe et eller andet smart kabel, men nåede ikke at få det undersøgt før jeg tog til Spanien. Det skulle dog ikke gælde for normale tv.

Har derfor af gode grunde ikke lige nået at prøve så mange forskellige regioner, men har til gengæld været fuldt ud tilfreds med kvaliteten af de film jeg har set på den, og bilder mig selv ind at jeg kan mærke forskel fra den og nogle af mine venners 500 kroners Kvickly-afspillere...

Lyder fungerer også upåklageligt - det eneste summen jeg har oplevet er når der ikke er nogen skive i, men det mener jeg at jeg trods alt godt kan leve med! :-) Det forsvinder ligeså snart man trykker på eject-knappen (hedder den også det når man skal ha skuffen til at køre ind igen?!), så det er altså ikke fordi at jeg bare ikke kan høre det pga. special-effects og musik...

På trods af at jeg ikke har prøvet alt med den vil jeg stadig anbefale den. Har været utroligt glad for den indtil videre i hvert fald og jeg har haft den i ca. 1 år uden at have oplevet problemer af nogen art (ja, ud over sort/hvid-sagen, men det er vidst ikke dens skyld! :-) ) og den har afspillet alt jeg nu engang har proppet i den...

Det skal nok også lige nævnes at det er NADs billigste model - er sikker på at du nok kan få en ansat i HiFi-Klubben til at forklare dig om hvorfor du lige sku købe den der koster 4999,- istedet... :-)

Pøj, pøj med det...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#6 Skobbolop 20 år siden

hmm.. liger inde med en Pioneer 454..er ganske tilfreds med afspilningen, bortset fra en svag summen.. (den lægger man faktisk ikke mærke til)

desuden synes jeg loade tiden er for langsom når man propper en ny skive i..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#7 davenport 20 år siden

Selv har jeg brugt et par afspillere fra Thompson, der fungerede ret godt i et stykke tid. De går dog hurtigt i stykker. Pt har jeg en afspiller fra Cambridge Audio, men den har også en lille fejl. Den hakker ved NTSC, og det er pisse irriterende. Ligesom om der mangler et frame nogle gange.
Jeg har en ven der har en NAD der er 3 år gammel. Den æder alt simpelthen.

Af reciever bruger jeg en Denon Avr 2802 som er helt fantastisk. Den har en 7.1 udviddelse som jeg bruger. Der er så 4 bagkanaler, 2 i stereo og 2 i mono, men det giver det fedt lydbillede. Der skal dog et effekttrin til før den virker. Jeg har Dali hele vejen rundt, og med mine 850´ere behøver jeg faktisk ikke en sub. (Det ville mine 2 naboer nok også mene, tror jeg!)

Men spørg og hør i HIFI klubben. Hør altid før køb, og tag gerne en bred omgang af film og musik med før du bestemmer dig.
FOTR og TT har 6.1 DTS og giver et godt billede af hvad det betyder at smide slanten for noget kram.
Af musik synes jeg Anema med Tool (Track2) er ret bred.
God Jagt.

_
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 El vez 20 år siden

Skidegodt med noget feedback, keep 'em coming! :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Jeg/vi har også Pioneer 717 for lyden er nemlig også rigtig god, hvis du vælger at bruge den som almindelig CD-afspiller. Det kan godt være at du betaler lidt mere for afspilleren, men Pioneer er pengene værd for de er altid foran mht laserdisc/dvd teknologi.

Jeg har ikke prøvet dem selv men jeg har fået anbefalet Harman/Kardon og NAD, som også være gode og til rimelige priser.

Man kan sige meget om Laserdisken, men jeg har altid fået både god og ærlig rådgivning når jeg har handlet der. På tros af de lidt høje priser er det der, hvor jeg har gjort færrest fejlkøb for de har altid været ærlige mht til kvalitet og anbefaling af udgaver på både VHS, LD og DVD. Senest da jeg skulle bruge Rød, Hvid og Blå og Himlen over Berlin, som var noget dyrere end Axel men gosh sikken en forskel.

God Jagt !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#10 dyg 20 år siden

Jeg har selv en halv-gammel Pioneer 444 (købt i Laserdisken Århus), som jeg er fuldt ud tilfreds med, jeg har endnu ikke oplevet problemer med den.

Den svage summen, som #6 snakker om, er så svag, at man ikke hører den når først man ser film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: