Gravatar

#1 filmz-Bruce 18 år siden

Gammel tråd

Falbalader og ramblerier om film vi har set.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 McPeter 18 år siden

Uh - det er rent faktisk lang tid siden jeg har set 13th Floor - måske skulle man snart finde den frem igen. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#3 filmz-Bruce 18 år siden

#2 Ja samme her :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Bohemian 18 år siden

Jason goes to hell: aka friday the 13th part 9

Den er ehh..interesseant? ;) men bestemt ikke en god film, rimelig nederen jason næsten ikk er med. Men der er da nogle meget underholdene dødsfald.
Og nogle sjove referencer til andre horrorfilm (Evil Dead, Nightmare on elmstreet, Creepshow.

5/10

John carpenter's Darkstar:

En utrolig stenet og meget rolig komisk film. Som jeg fandt meget interessant, elsker simpelthen det rumvæsen som man bare kan se er en badebold : ) Hold kæft jeg morede mig der.

7/10
Free in serenity.
Gravatar

#5 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# Go' film der' ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#6 elwood 18 år siden

Så fik jeg set Riddick, den var nu ikke så ringe, som jeg havde hørt en del sige, Pitch Black er stadig min farvorit.

Men den her formår bestemt at underholde, sluttede måske lidt pludselig, men på den anden side er det rart nok med en film der ikke skal pensle lykken ud som i f.eks. Matrix Revolutions.

Meget kan man sige om Vin Diesel, men Riddick rollen den er sku hans, den passer perfekt til ham, han har den gode stemme, og så den der total ligegyldige attetude overfor alle, well næsten alle.

"I hope you're not affraid of the Dark" fed scene, men den slår nu ikke "look's Clear" fra Pitch Black 8-)

Tror måske jeg vil kaste mig over Hidalgo nu.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 McPeter 18 år siden

Kunne ikke sove i nat, så fik set

Pierrepoint (a.k.a. The Last Hangman)

Kort fortalt, så handler filmen om livet for Albert Pierrepoint - en engelsk mand, som beslutter at følge i sin fars fodspor og blive 'Hangman' ved landets fængsler. Filmen bygger på virkelighedens Albert Pierrepoint, som nåede at hænge mere end 600 mennesker i sin nogle og tyve-årige karriere.

Filmen har naturligvis et ret britisk cast. De spiller alle ret godt efter min mening. Timothy Spall har jeg ikke lige lagt mærke til før, men fandt ud af han bl.a. er med i The Last Samurai. Synes også jeg har set hans kone før, men har ingen anelse om hvor. Som titelrollen til en film ligger meget af handlingen jo med ham i fokus og han gør det upåklageligt. Mange små detaljer, som flakken med øjnene osv. gør det på en eller anden måde ret troværdigt.

Meget af filmen er håndholdt og som altid er udførslen af det et spørgsmål om smag og behag, men efter min mening fungerer det faktisk rigtigt godt i denne film. Generelt set synes jeg den er ret flot filmet

Mht. lyden var der ikke rigtigt noget jeg bemærkede i positiv eller negativ retning, hvilket jo på en eller anden måde er ros til den, da den leverer det den skal. Men lyden af gulvlemmen der åbnes sidder nu stadig meget godt i mit hoved. :-)

Jeg tror aldrig jeg havde fået set denne film, hvis ikke det lige var fordi jeg havde fundet traileren på www.apple.com/trailers/ og efterfølgende fundet den til £5 hos www.play.com men den er bestemt et køb og et syn værd. Jeg synes jeg blev revet meget godt med af den. Den har også nogle ret rørende scener der er ret stærke.

Jeg kan bestemt anbefale denne lille perle som jeg vil slutte af med at give 8 / 10.
Gravatar

#8 McPeter 18 år siden

Det lader til at DVD Times også synes forholdsvis godt om den:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61...
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Haven

The Cayman Islands - palmer, sol, krystalklart vand, smukke kvinder og sandstrande så langt øjet rækker. Men det er ikke kun turister, der bliver tiltrukket af det søde liv og da to forretningsmænd på flugt fra FBI en dag lander på øen med taskerne fulde af sorte penge, er det startskuddet til en lavine af vold, sex og isnende frygt. Langsomt krakelerer glansbilledet af idyl og kolde drinks, mens antallet af lig og ødelagte skæbner eskalerer.

Filmens største problem at den vil så meget på en gang. Ligesom man kender det fra film som Short Cuts, Pulp Fiction, arbejder filmen med flere forskellige historier, hvis personer krydser hinandens historier og veje på kryds og tværs. Det gør at man skal holde hovedet koldt for at få det hele med, ikke noget med en hurtig tissepause, så da mange af historierne ikke bliver afsluttet ordentligt og hver gang man begynder at føle noget for en person skifter man videre til en ny historie og andre historier, gør at man bliver mere irriteret end underholdt, fordi man simpelt hen mister fokus og bliver i tvivl om, hvem man skal holde af og hvor historien vil hen.

På skuespil siden Orlando Bloom viser endnu en side af sit store talent som den unge Shy, der bliver fanget i et spil om begær og ære. Bill Paxton er jo altid god og lægger endnu en dimension til sin status som en af Hollywoods mest alsidige skuespillere. Dette er måske ikke stor filmkunst, men en udmærket chance for at opleve dem i lidt andre roller end vi er vant til at se dem i.

Instruktøren er debutant, men produceren har bl.a. været med til at lave den "CRASH" hvilket klart kan ses i billederne. Der eksperimenteres med farver, klipning og kameravinkler hele filmen igennem, så de må have haft det sjovt under optagelserne til denne meget dystre film, som er alt andet end Hollywood action/thriller.

Selvom der ikke venter dig en super oplevelse, syntes jeg alligevel kritikken har været lovlig hård ved denne film, som har gjort den har sprunget biografen over og udkommet direkte på dvd, så derfor er det prisværdigt at Nordisk Film alligevel giver den en chance i Danmark. Køb den til en 50 kr. som jeg eller lej den hos BB og støt at nogen selskaber tør tage chancen med små indieproduktioner.

Film: 5/10
DVD: 5/10
Replay Value: 5/10
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#10 elwood 18 år siden

Hidalgo

Sku ha set den igår aftes, men nåede det ikke.

Det er hvad jeg kalder et vaskeægte eventyr, god lille film, med en kanon Viggo Mortensen i hovedrollen som Frank Hopkins, med hans lige så gode hest Hidalgo.

Frank spiller med i Buffalo Bill's wild west show, og føler sig dårlig tilpas med en hændelse han var vidne til i "Wounded Knee" Og måske føler skyld for lidt selv, han bryder sig ikke om måden Indiane bliver fremstillet i Wild Bill's show.

Frank's hest (Hildalgo) bliver kaldt den beste hest til Langdistance løb, men da en Sheik kommer til showet bliver han forarget over den titel, da han mener hans heste er meget bedre, og således udfordrer han Frank til at Deltage i det store "Ocean of Fire" løb som foregår i Saudi-arabien.

Her må Frank omstille sig dels til et mere varmer klima, og anderledes Kultur end han er vandt til. Han møder mange forskellige personer, dr er f.eks. en Engelsk kvinde der har en deltager med i løbet, for at vinde løbet, og derved forhåbentlig vinde retten til at Parre sine Hest Med Sheik'ens Fantastiske Heste.

Den Her film har det hele, der er Spænding, Humor (i form af en tyv der kun har forstand på at drive gedder, og som bliver straffet med at være Frank's Assistent, under løbet)

Der er Ærlige hæder folk, og det stik modsatte der bruger alle kneb for at vinde løbet, nå ja Og så er der Shiek'ens Datter der prøver at undgå et tvangsægteskab.

Jeg følte mig godt underholdt fra start til slut, damm det er nogle flotte Natur scener i Saudi Arabien de har fået lavet, Det er self. Løbet der er det hel store trækplaster, og det formår at være spændende hele vejen igennem, f.eks. Hvor Frank og resten af rytterne flygter fra Naturens Elementer.

En god lille Eventyr film, som jeg sagtens kan anbefale til andre, Hmm hvad skal vi nu se...

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: