Gravatar

#11 cansi 16 år siden

lad os heller ikke glemme The Godfather 2 var næsten på højde med den første...
Gravatar

#12 NOWhere 16 år siden

#10
Helt enig at der er for lidt originalitet!
Det er bare langt fra mit indtryk, at det er det, folk kommer op af stolene over mht. sequels o.lign.
Helt enig i, at der er et hav af møgdårlige 2'ere og remakes derude, men så hygger jeg mig da bare med 1'eren eller originalen, som for mig at se står upåvirket.
Hvis jeg siger "Psycho", tænker man da automatisk på Hitchcock, og mange har da helt glemt, at den for det første havde et par efterfølgere og et rigtig dårligt remake, som intet havde med Hitchcock at gøre! Det er da nemlig den go'e original, der varer ved og huskes uanset.
Så jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være en hån eller på nogen måde ødelæggende for en go film, at blive plagieret eller efterfulgt, for jeg ser stadig ikke, hvordan det overhovedet ændre noget ved den oprindelige film.
Jeg har da aldrig følt trang til at se Landet for Længe Siden 80, men for det meste skal jeg da lige se, om der bli'r bare bragt et miligram af positiv energi ind i et efteraberprojekt. Og hvis den sucker, så sucker den, intet problem dér.

Jeg har det lige sådan med musik og coverversioner.
Gravatar

#13 HonoDelLoce 16 år siden

#12

Jeg giver dig fuldstændig ret.. Jeg har heller aldrig forstået brok over remakes på den led, at de ødelægger de originale..

En original idé kan, i mine øjne, være absolut lige så dårlig som en sequel eller remake..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14 filmz-JON 16 år siden

1: "hvordan kan det være at alle efterfølgere til den første film skal være så ringe"

Der er da en del eksempler på 2'ere, der lige så gode som eller bedre end 1'eren, fx.

Godfather 2
T2
James Bond serien
The Good The Bad and The Ugly (hvis man betragter den som sequel)
Mad Max 2
X2
Toy Story 2
Harry Potter III
Spider-Man 2
Lord of The Rings III
Aliens
Star Wars Empire
Back To The Future 2
Charlie's Angels II
Ice Age II
Bad Boys II
Superman II
Tomb Raider II
Men In Black II
Rush Hour II
Juon II
Gravatar

#15 dh-ad 16 år siden

#14 Aliens er så overhovedet ikke i nærheden af Alien - den ottende passager. Faktisk synes jeg, at den er svagere end 3'eren.

#10 Sommetider er det ikke orginalitet, man har brug for, når man vil se en film, sommetider vil man bare gerne have et "safe bet" i stil med en film, man har set tidligere. Og det behov lever Hollywood godt på. Om det er godt eller skidt afhænger vel af om, man har underholdningsbrillerne eller kunstkritikker-brillerne på. Og fra min side skifter det fra dag til dag...
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#16 PredatorX 16 år siden

#15

!!! Infidel.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#17 filmz-JON 16 år siden

15: "#14 Aliens er så overhovedet ikke i nærheden af Alien - den ottende passager. Faktisk synes jeg, at den er svagere end 3'eren."

Det var et eksempel blandt flere, og jeg er sikker på, at mange er uenige med dig. :-)

16: Og man kunne tilføje: Heretic!
Gravatar

#18 HonoDelLoce 16 år siden

#14

Jeg vil da på ingen måde påstå, at du ikke har ret - for jo, der findes faktisk en del efterfølgere, der lever op til, eller overgår, deres forgænger(e)..

Men din liste er jeg helt umådeligt uenig i :) T2, James Bond Serien, Spider-Man og Aliens er jeg enige i.. Derudover er du, efter min mening, helt ude og skide :P
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#19 dh-ad 16 år siden

#16 og #17: LOL :-) Aliens = En dårlig Rambo 3 i rummet...

Faktisk synes jeg at karakterne i Aliens er så karikerede, at jeg har svært ved at komme igennem den første halve time.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#20 filmz-JON 16 år siden

18: "Derudover er du, efter min mening, helt ude og skide"

Det må du lige præcisere.

Skriv ny kommentar: