Fantastisk. Dette er en af de udgivelser, hvor det hele går op i en højere enhed. Filmen i sig selv er et mesterværk, billede og lyd er fantastisk og ekstramaterialet er i topklasse, både hvad angår kvantitet og kvalitet. Topkarakter over hele linien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 JannikAnd 19 år siden

Du er en skat, Migüel.
Gravatar

#52 Michael Andersen 19 år siden

Selvfølgelig.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#53 filmz-lollipop 19 år siden

Jeg forstår ikke hvordan de 3 film kan få så mange stjerner. I alle tre film har der været tidspunkter hvor jeg har keddet mig. Det påvirker selvfølgelig min vurdering

Måske er det bare fordi filmene ikke fanger mig så meget som den gør andre folk. Mange nævner det som den bedste film de nogensinde har set, mens jeg vil kunne nævne 20 film jeg synes er bedre.

Noget positivt skal der naturligvis også med :)
Lyd og billede er kanont og er en oplevelse i sig selv, men dette er naturligvis ikke nok i sig selv.

4/6 herfra pga den flotte lyd og billedkvallitet
Gravatar

#54 JannikAnd 19 år siden

#53

Du siger, du ikke forstår de seks stjerner, den bliver tildelt, og at du kan nævne 20 film, der er bedre... - Er der ikke 20 film i gennem hele filmhistorien, der har fortjent topkarakter..? :)
Gravatar

#55 filmz-Bitcho 19 år siden

Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg skal synes om den nye udgivelse. Jeg havde muligvis forventet lidt for meget. Der er jo en god grund til at de nye scener ikke var med i Bio versionen. Det skal man nok lige huske :-)

SPOILERS!


* Scenen med Gandalf og Witch-king stank. Hvorfor skal Gandalf gøres så svag? Det synes jeg faktisk er en gennemgående ting i alle 3 film. Man får ikke rigtigt Gandalf's magt at føle. Ud fra bøgerne har jeg i hvert fald et helt andet indtryk.

* Druk legen... Hvorfor skal den dog med? Tænk at de overhovedet har optaget den.

* Saruman. Synes det var cool at han var med, men som der også bliver påpeget i anmeldelsen, så er der virkelig nogle problemer med højden af tårnet.

* The Mouth of Sauron er virkelig en scene jeg manglede i bio versionen. Godt den er kommet med :-)



Tænk at der ikke kommer mere... snøft snøft snøft
Gravatar

#56 McPeter 19 år siden

#55 - hvad mener du? Hvad med 10-, 25-, 50-års jubilæums-versionerne? :-)

Er enig mht. punkt 2-4, men ikke 100% med det første. Er selvfølgelig lidt ærgerligt når nu han er så sej, men synes på den anden side også det er fedt at der er ingen der har fuldstændig magt i Middle-Earth... Så i nogle situationer er han the man og i andre der får han klø - fin balancering synes jeg...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#57 filmz-Bitcho 19 år siden

#56 - Man kunne måske være heldige at de lavede hobitten :-) Hvem ved? hehe

Du har selvfølgelig delvist ret i det du siger. Det er en fin balancering. Min pointe var mest at jeg synes at Gandalf er blevet gjort en smule for svag i forhold til hvad han reelt er i bogen. Men på den anden side, viser scenen jo også hvor desperat situationen er for Gondor, lige indtil Rohan folkene dukker op :-)

Jeg havde nok bare forventet mere af scenen... suk...
Gravatar

#58 filmz-lollipop 19 år siden

#54
Tja kan du have ret i, men egentlig er der jo nok ikke mange film der fortjener topkarakter, hvis man tager lyd og billede med :)

Min pointe er egentlig bare at lydmæssigt og blledmæssigt er der blevet lavet et kanont stykke arbejde. Selve filmen synes jeg ikke er lykkedes særlig godt, da man har for mange scener med, hvor man keder sig.

Dog er det den film der har solgt mest igennem tiderne (så vidt jeg ved), så noget må de jo have gjort rigtigt :)

Normalt er jeg helt vild med denne genre, men hverken bogen eller filmene synes jeg er særlige gode, så de har nok bare ikke lige fanget mig.

Dog tror jeg også lidt min kritik stammer helt tilbage fra 1'eren hvor jeg blev godt skuffet. Alle talte om denne film og sagde det var det den bedste film nogen sinde. Jeg valgte derfor at tage ind og se den. Min forventninger var naturligvis enormt høje, men da filmen var slut sad jeg med en utrolig tom følelse. Denne skuffelse fylder nok også meget, idet jeg skulle se de andre film

Alt i alt må jeg nok erkende, at jeg er lidt irreteret over ikke at kunne se det I andre kan se i disse film.
Gravatar

#59 filmz-Bruce 19 år siden

Alt taget i betragtning er de 3 film en kæmpe bedrift og meget af æren tilfalder selvfølgelig Peter Jacksons gejst og kompromisløshed mht. at gøre filmen tro mod bøgerne og Tolkiens vision. Denne slags film skal man blot lade sig suge ind i, og lade lyd og billed få frit spil og så ellers nyde oplevelsen og storheden.

At nogen har filmene som de bedste på deres "liste" nogensinde er forståeligt. Det kommer helt an på, hvad man lader sig betage af og sætter pris på en film "skal gøre".

Personligt er det den bedste fantasy film, jeg nogensinde har set, men jeg har en del film, som jeg finder bedre af den ene eller den anden grund. Det kan være skuespillet, plottet, stemningen, men ja, som regel er det skuespillet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#60 Nexiz 19 år siden

Jeg synes den fortjener sit 6-tal, men jeg må nok også tilføje at jeg synes at mange af de nye scener var "overflødige". The Two Towers trængte virkeligt RIGTIG meget til en udvidelse, men jeg synes ikke at Return of the King havde helt det samme behov.
Naturligvis nød jeg da alle scenerne til fulde! :D

(og til dem der ikke har set de to easter eggs: se dem! Fed humor :)

Skriv ny kommentar: