Fantastisk. Dette er en af de udgivelser, hvor det hele går op i en højere enhed. Filmen i sig selv er et mesterværk, billede og lyd er fantastisk og ekstramaterialet er i topklasse, både hvad angår kvantitet og kvalitet. Topkarakter over hele linien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-atra 19 år siden

Man kan sq da ikke synes at de er lige gode når der indgår mere end 50 min ekstra materiale med på EX edition..
Hvis ekstra materialet(filmen) er så god(t). Burde den her sær udgave så ikke få en stjerne mere eller 2.....?
Gravatar

#12 filmz-frk. smilla 19 år siden

Man kan da godt synes at to film med og uden ekstramateriale er mega goe begge to.... Men ellers en lille kommentar til anmeldelsen hvor der står at fx scenen med Mouth of Sauron er overflødig... Der er jeg ikke enig for peter jackson er ganranteret gået ud fra at hvis man køber extended edition har man også set den oprindelige film. Derfor er ingen scener overflødige men supplerende. Det var fx fint og se hvordan aragorn og co fik kapret floden af pirater og den scene var ligeledes et godt supplement til Dwimorberg scenen...

tsk tsk ekstramateriale er ekstramateriale... de er da nødt til at lave noget om det de har lavet og det vil pr automatik blive lidt ens... Ens men godt!
Gravatar

#13 El vez 19 år siden

#8 Som det er diskuteret før i tråden, er 6-trins skalaen ikke særlig nuanceret, derfor kan det godt være at anmelderen foretrækker den ene udgave frem for den anden, og måske vurderer den ene til 5.8 og den anden til 5.6, men da vurderingerne er uden decimaler, kommer det i sagens natur ikke med.

Desuden kan udgivelserne sagtens være lige gode, blot med hver deres forcer.

Som jeg ser det, er standardudgaverne nok at foretrække for seere der ikke er super eventyrnørd og ikke har løst bøgerne og generelt har svært ved at tygge en film på 3½-4 timer igennem, hvor extended udgaverne mere henvender sig til fans af genren, men derfor kan man jo stadig have forskellige argumenter for at elske begge udgaver af filmen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#14 Zelle 19 år siden

6 gives jo også for et mesterværk, og IMO er både standard versionerne og EE mesterværk og fortjener derfor begge topkarakter selvom jeg bedre kan lide EE.
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#15 jbaun 19 år siden

#13 Jeg vil give dig helt ret i det du siger med 6-trins skalaen. Man kan måske sige at den ene version af filmen fortjener 5,5 og den anden 6. Men så runder de lige op til 6.

Men jeg synes bestemt ikke at man kan sige at begge versioner af filmen kan være 100 % lige gode.

Personligt synes jeg 1’eren og 2’eren i udvidet version er bedst. Men har ikke set 3’eren og kan dermed ikke tage stilling til den endnu.
Gravatar

#16 El vez 19 år siden

#15 Jeps, og der er ingen der på noget tidspunkt har påstået at begge film er 100% lige gode.

Jeg mener faktisk azathoth i sin anmeldelse runder alle de punkter der adskiller de to udgaver, og fint argumenterer for at der både er fordele og ulemper ved EE i forhold til biografversionen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#17 jbaun 19 år siden

#16 Det er da det CyberZed siger i indlæg #9.

Men glæder mig helt klart til at de 3'eren i udvidet version.
Gravatar

#18 filmz-Quak 19 år siden

Vidunderlig film, nu fatter jeg hvorfor tøser tudder i film, det er simpelthen så fedt lavet.

Der er bare et problem, filmen er stadigt for kort. hehe :)

Duellen med Sauraman er nu stadigt federe i bogen, og man savnede stadigt at Sauraman kommer til Herredet i slutningen af filmen. Man fornemmede ikke helt Saruamans kraft med sine ord, men igen, det er nok svært at fange på film. Den der ildkugle han smider i hovedet på Gandalf så ikke så fed ud.

Jeg synes stadigt at der er problemer med tidsfornemmelsen i filmen. Når de rejser, fornemmer man ikke helt at der er store afstande mellem de forskellige punkter. At det altså tager 3 dage at rejse til Minas Tirith osv. og ikke bare fordi Gandlaf siger det.

Jeg synes måske at Gimli er blevet gjort til lidt for meget en sjov klovn, men igen det giver en masse sjov humor til filmen.

Men igen det ville måske gøre filmen kedelig, jeg kan ikke sige meget andet end at det er en ginial film, og at de skiver nok skal blive godt slidt.

en millard ud af 6 stjerner herfra.

/Peter
Gravatar

#19 El vez 19 år siden

#17 Nej det er ikke det han siger. CyberZed stiller et hypotetisk spørgsmål, og et ganske relevant ét, for selvfølgelig skal film kunne få den samme karakter, uanset hvor meget eller lidt de ligner hinanden.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#20 Lady Arwen 19 år siden

Filmen er bare rigtig god (men det havde man vel egentlig også regnet med) har ikke set så meget ekstra materiale endnu men har set dokumentaren om hestene(den er bare SÅ god)

6/6 herfra
Doctor Who <3

Skriv ny kommentar: