Fantastisk. Dette er en af de udgivelser, hvor det hele går op i en højere enhed. Filmen i sig selv er et mesterværk, billede og lyd er fantastisk og ekstramaterialet er i topklasse, både hvad angår kvantitet og kvalitet. Topkarakter over hele linien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Exitium 19 år siden

jeg har lige købt den i giftbox med minas tirith!
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#22 jbaun 19 år siden

#19 Nej ok men det er da det han ligger op til… Om man så vil tage det ordret eller hvad man vil. Det er jo op til ens egen vurdering.
Gravatar

#23 cyberzed 19 år siden

Mit spørgsmål er en hypotese!

I min verden kan du sagtens have en biografversion og extended der begge får 6/6.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#24 filmz-Linda 19 år siden

Jeg foretrækker helt klart den udvidet udgave, men der er da nogle scener, som er lidt dårlige:

SPOILER:
drukscenen mellem Gimli og Legolas - hvad fanden var det? Elver er skrøbelige væsener, hvor dværge er stærke og robuste, og kan drikke enhver under bordet - selv elver.


Men en af de bedre scener, er den forlænget scene, hvor de er på vej ind i de dødes rige - Gimli er for morsom.
Gravatar

#25 McPeter 19 år siden

#24
Tja, men når nu alkohol ikke påvirker elvere, så er det vel ligemeget hvor robust en dværg er? :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#26 JannikAnd 19 år siden

Til anmelder:

Ud fra din anmeldelse virker det lidt mærkeligt, at du vælger give den topkarakter. Bl.a. nævner du filmens længde som et problem, men jeg er meget uenig. Jeg så først filmen i fredag (releasedagen), og dagen efter så jeg hele den udvidede serie i et marathon med vennerne på projektor.

Sammen fungerede de tre film fantastisk, jeg oplevede filmene på en hel anden måde, på trods af at jeg har set alle - originale som udvidede - versioner utallige gange. Nu er trilogien et rigtig drama - præcis som bøgerne - og ikke "bare" en dramatisk actionfilm. Derfor vil jeg vel høre, om du først så de to første film, inden du sprang over sidste kapitel, eller om du "nøjedes" med nyheden?
Gravatar

#27 JannikAnd 19 år siden

#24

Sjovt, sammen med "The Wizard's Pupil" var forlængelsen af den scene det, jeg var mest utilfreds over...
Gravatar

#28 Skobbolop 19 år siden

nogen der evt. kan give en kort anmeldelse af ekstra dvd'en i gift set'et med Howard Shore?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#29 Michael Andersen 19 år siden

#28 Jeg har endnu ikke set den men vil lige fortælle, at jeg har læst, at der er en chance for at programmet udkommer i en længere version på et senere tidspunkt. En evt. forlænget version kunne meget vel udkomme i forbindelse med at de udgiver al musikken på cd og en bog som musikken. Rygterne siger, at cd'erne og bogen måske allerede udkommer næste år. Jeg er meget interesseret i programmet, men vil i hvert fald vente og se hvad der sker.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#30 El vez 19 år siden

"The Howard Shore Return Of The King, Extended Edition Gift Set CD: Extended Edition" ? ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: