Hen ad slutningen begynder alle maskerne at falde, og der er en del overraskelser i vente. Nogle af disse fungerer upåklageligt, men der er også en del der simpelthen ikke føjer det mindste til historien og er totalt overflødige. Et par er nærmest skadelige for handlingen.

Slutningen er ligeledes lidt for langtrukken. Filmen har et par glimrende lejligheder til at standse ganske effektivt, men vælger uheldigvis at fortsætte en anelse for lang tid. Da den er ovre har den dog sat et tilfredsstillende punktum for historien.

Selvom “House of Flying Daggers” er en martial arts film, er den på mange måde et gammeldags romantisk eventyr af den slags som Hollywood ikke laver længere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-yoshimura 19 år siden

#9/10: Ja, R3 HK-udgaven skulle være helt ok. Dog skal man holde sig fra den "kinesiske" udgave, som fs endnu billigere på f.eks. koreandvds. Den stinker efter sigende.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#12 Arne4real 19 år siden

# 10 & 11 Det lyder lækkert. Så vil jeg kigge herind igen om nogle dage, og lur mig om det ikke ender med et besøg til cdwow.
Gravatar

#13 El vez 19 år siden

Så dukkede den op og jeg har kigget lidt på den.
Der er en smule snavs på billedet, billedkvaliteten er ellers udmærket, en anelse blødt.

Bestemt ikke noget dårligt transfer, 4.5/6.

Dts lydsporet lader også til at sparke røv.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#14 Arne4real 19 år siden

# 13

Jeg tror efterhånden jeg er overtalt til at købe dette epos. Tak for ordene om billedkvaliteten.
Gravatar

#15 filmz-mathiaslandbo 18 år siden

det er den bedste japanske/kinesike film der er bleven lavet synes den er bedre ind hero og tiger på sprang......
den skal haves...

Skriv ny kommentar: