Man skal være blind for ikke at blive betaget af “Hero” og til trods for, at handlingen kan virke som en tynd kop grøn te fortjener filmen uden tvivl at blive set. Skuespillerne gør det rigtig godt, og med sine talrige kampe vil “Hero” appellere til både fans af kampsport og actionfilm, for slet ikke at tale om alle dem, der holdt af “Tiger på spring, drage i skjul”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-vassago 21 år siden

En ret god film, jeg havde ikke de store forventninger til den, og blev nok derfor endnu mere overrasket. Den er fantastisk på billedsiden - der er ikke mange film der kan måle sig med den på det område.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#2 filmz-cko 21 år siden

tja, orginalt var den også meget længere har jeg hørt...så jeg venter til den lange udgave på DVD, som jeg også har rygter om er påvej....
Så er der vel også mere tid til en dybere film....
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#3 filmz-cko 21 år siden

og nåja.....det bliver fedt endnu en gang at se Donnie Yen "in action"....har en alt for lille rolle i blade 2 synes jeg....
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Meget flot og spirituel film, som jeg tror taber meget når man sidder og ser den på en lille skærm hjemme. Det er film som denne, som hører hjemme på de store lærred.

Hans farvebrug er helt fantastisk. Han er efter min mening en af østens bedste nulevende filmskabere, tag bare også fx "At Leve" den er fremragende selvom den er mere "stille", smuk og rørende.

Rart at se Jet Li i en film, som er mere end kun flot action.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#5 ImpulzE 21 år siden

Det er meget flot film!!! Med masser gode farver!!! Så i Bogart at det er verdens dyrste film der er lavet!!!! Den skal jeg bare ind og se!!!!! tror den holder for hårdt!!!!
"You shoot me in a dream, you'd better wake up and apologize"
Gravatar

#6 filmz-vassago 21 år siden

Ahh, de har vist taget fejl, den har ifølge IMDb "kun" kostet ca. 30 millioner dollars - måske den dyreste kinesiske film nogensinde.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 Hasselguff 21 år siden

Det er Kinas dyreste film, ikke verdens :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#8 PredatorX 21 år siden

#3
Se "In The Line Of Duty"! Der får du masser af Donnie Yen (Og DET er bestemt fortjent!).

#4
Jeg synes nu "Once Upon A Time In China" indeholder mange flotte scener, der inkluderer action...

Hero sucks. Den har simpelthen den ringeste historie EVER! Men okey... mange flotte scener. Synes bare at der er for mange. De bliver til sidst kedelige.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

"Once Upon A Time In China" er helt klart en flot film, men jeg tænkte mere på "The One" og "Kiss of the Dragon".

Jeg er enig i at histroien i "Hero" måske er lidt tynd. Jeg ved ikke hvad det er med med den og "Tiger på Spring ...", de fanger mig bare.

"In The Line Of Duty" er også god, men jeg mener at han er bedst i "Once Upon A Time In China 2" eller "Iron Monkey"
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#10 PredatorX 21 år siden

#9
Yup det er rigtigt nok. Synes bare det er så ærgerligt at folk generalt tænker på de film (The One & Kiss ....) når man ser Jet Li. De film er så ringe og repræsenterer ham slet ikke.

Iron Monkey og OUATIC2 er klart gode. Og Donnie Yen viser kæmpe talent. Nævnte bare den anden fordi han i den har hovedrollen.

Crouching Tiger synes jeg har en MEGET bedre historie end Hero.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: