Jeg har lige købt filmen Demolition Man M. Sylvester stallone og Wesley snipes på DVD. Er ved at udskifte mine vhs med dvd, hvilke også er tilfældet med denne film. Jeg sidder alså så og ser dvd udgaven og pludslig går det op for mig at der er lavet om på resturangens navn i filmen i dvd udgaven hedder den pludslig Pizza Hut hvor den i den gamle vhs udgave der hedder resturangen Taco Bell. Man kan lige frem se den er talt over i dvd udgaven.
Mit spørsmål er alså dette: Er der nogle der ved hvorfor der er lavet om på navnet på resturangen i filmen, fra den gammel til den ny udgave af filmen.
"All references to Taco Bell have been (badly) overdubbed with references to Pizza Hut. Most visual references to Taco Bell have also been (badly) replaced with Pizza Hut signage. This is depite the fact that the actual product being eaten by Stallone in one sequence is clearly a taco. This alteration was made for the movie's European release, as Taco Bell was relatively unknown in Europe at the time, and the R4 release utilizes the European DVD master.
Taco Bell... ukendt? Hæ, jeg troede at filmen foregik i fremtiden :)
Hvis det er grunden til at Taco bell er blevet udskiftet med Pizza Hut, fordi europa ikke kender navnet Taco Bell så må jeg sige at USA bliver mere og mere underlige, for alle der har tv og har set bare en serie eller en film fra USA ved sku da vad Taco Bell er.
#1 filmz-helle.b 21 år siden
Jeg sidder alså så og ser dvd udgaven og pludslig går det op for mig at der er lavet om på resturangens navn i filmen i dvd udgaven hedder den pludslig Pizza Hut hvor den i den gamle vhs udgave der hedder resturangen Taco Bell. Man kan lige frem se den er talt over i dvd udgaven.
Mit spørsmål er alså dette: Er der nogle der ved hvorfor der er lavet om på navnet på resturangen i filmen, fra den gammel til den ny udgave af filmen.
#2 Patriarch 21 år siden
#3 filmz-Kadann 21 år siden
Grunden skulle åbenbart være, at Taco Bell ikke er kendt i europa, men Pizza Hut skulle være det..
Det er fanme en sort ændring.
#4 Michael Andersen 21 år siden
"All references to Taco Bell have been (badly) overdubbed with references to Pizza Hut. Most visual references to Taco Bell have also been (badly) replaced with Pizza Hut signage. This is depite the fact that the actual product being eaten by Stallone in one sequence is clearly a taco. This alteration was made for the movie's European release, as Taco Bell was relatively unknown in Europe at the time, and the R4 release utilizes the European DVD master.
Taco Bell... ukendt? Hæ, jeg troede at filmen foregik i fremtiden :)
#5 Zelle 21 år siden
Nu ved jeg også at jeg skak købe R1 når jeg engang skifter min vhs af den ud...
#6 filmz-helle.b 21 år siden
Sådan noget fub.
---------------------
#7 filmz-Wacker 21 år siden
http://www.samarit.dk
#8 filmz-Kadann 21 år siden
Et sted hvor de laver klokker af tacos.. det er da ret klart, ikke? :-p