Jeg har et væddemål med min svoger om Bamse og Kylling.
Jeg påstår, at de første afsnit med Bamse var oppe på månen eller planeten, og min svoger siger at Bamse startede her på jorden, og siden flyttede op på planeten.
Er der nogen her der kan huske svaret? Der står en øl på højkant.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Jeg er ret overbevist om at Bamse startede på Jorden, men så senere endte oppe på planeten, hvorefter han kom tilbage til Jorden... Mener at det bare var sådan nogle 'ekskursion'-afsnit for at få lidt afveksling, men jeg er da ikke sikker... Har til gengæld altid syntes at det er klart de fedeste Bamse-afsnit. Forlæns og Baglæns styrede for vildt - det var dog altid klart sjovest at se film med Baglæns. :-) Og så var der også ham manden der altid havde 'lynende travlt men tog den ro' mens han bagte brød i en vulkan og slyngede sådan en slange rundt i luften så den sagde lyde...
Ah - det var tider! *snupper en werthers eckte* :-)
Øhh var det første afsnit ikke, et som foregik i en lejlighed(på jorden). Noget underligt noget har jeg hør, bamse skulle efter sigende tisse op af en væg.
_______________________________________ "I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."
Figuren Bamse er blevet udviklet i årene 1980-82, og Bamse optrådte første gang (uden sin evige sidekick Kylling) på fjernsyn i børnetimen "Døren går op" fra 1982. Kylling får dog senere fast plads i programmet også. Så vidt jeg kan huske fra da jeg var ganske lille foregik det i et hvidt rum (eller måske i en lejlighed)...
Derefter kom "Fjernsyn for dyr – Bamse på planeten", som handler om Bamses eventyr på planeten Joachim. Efter dette kom "Bamses Billedbog", som bekendt foregår i Bamses skov.
Jeg har i flere år påstået at Bamse engang var på en anden planet, men mine mindre søskende har vist hele tiden troet jeg var ved at være gammel og glemsom. Nu sender jeg en mail til den ene, så har de bare at tro på mig (for nu står det på nettet og det der står på nettet er altid sandt :) )
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#1 Kalle Ferm 21 år siden
Jeg påstår, at de første afsnit med Bamse var oppe på månen eller planeten, og min svoger siger at Bamse startede her på jorden, og siden flyttede op på planeten.
Er der nogen her der kan huske svaret? Der står en øl på højkant.
#2 McPeter 21 år siden
Og så var der også ham manden der altid havde 'lynende travlt men tog den ro' mens han bagte brød i en vulkan og slyngede sådan en slange rundt i luften så den sagde lyde...
Ah - det var tider! *snupper en werthers eckte* :-)
#3 filmz-Seth GekOo 21 år siden
"I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."
#4 Ikari 21 år siden
Derefter kom "Fjernsyn for dyr – Bamse på planeten", som handler om Bamses eventyr på planeten Joachim. Efter dette kom "Bamses Billedbog", som bekendt foregår i Bamses skov.
Læs mere her.
Så du skylder vist din svoger en øl, Kalle F. ;)
#5 McPeter 21 år siden
#6 filmz-Seth GekOo 21 år siden
"I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."
#7 Skobbolop 21 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#8 Kalle Ferm 21 år siden
Men tak for hjælpen!
#9 lagoni 21 år siden
#10 Ikari 21 år siden
#7 Shhh! Det bliver mellem os to ;)