Som tidligere nævnt her på filmz, så skulle bl.a ILM i øjeblikket, være i gang med at “forbedre” den originale Star Wars trilogi. Intet er dog officielt, men hvis de sidste rygter holde stik, så er der nogle ret interessante ændringer på vej. Vi har kigget på den uofficielle liste af ændringer til de 3 film, og vil her nævne nogle af dem. ADVARSEL denne nyhed indeholder en del SPOILERS, som vi har valgt ikke at gøre “usynlige” af den simple grund at stort set hele nyhed ellers ville blive “usynlig”.

Episode IV: A New Hope[list][li]En del af musikken skulle være blevet opdateret, således at bl.a. “The Imperial March”, og “Anakin’s Theme” nu skulle kunne høres i filmen.[/li][li]I Cantina’en på Mos Eisley, skulle Duros racen (de grønne/blå aliens), være erstattet med Neimoidian racen, fra de nye film.[/li][li]Den originale “skudduel” imellem Han og Greedo skulle være blevet genskabt.[/li][li]Dianoga væsnet, fra affaldsskakten, skulle nu være blevet opgraderet med nye CGI effekter.[/li][li]Panelerne og computerskærmene ombord på dødsstjernen skulle nu se lidt mere hightech ud, og der skulle være mange flere stormtroopers at se på dødsstjernen.[/li][li]Kampen mellem Obi-Wan og Vader skulle være forlænget, og skulle virke meget mere episk. Der er ydermere snak om at en modificeret udgave af “Duel of the Fates” musikstykket fra Episode 1 skulle være at høre i denne kamp.[/li][li]Chewbacca får nu også en medalje i slutningen.[/li][/list]Episode V: The Empire Strikes Back[list][li]En del kreaturer og aliens skulle nu være computer genereret, bl.a. Taun-taun’erne som Luke og Han rider på i starten, rumorme monsteret og Yoda.[/li][li]Flere effekter skulle være blevet tilføjet til kampen på Hoth. Bl.a. scener hvor Imperiets skibe lander på planeten og sætter de såkaldte AT-AT’er af.[/li][li]Den “rigtige” kejser (Ian McDiarmid) skulle nu være sat ind i scenen hvor Vader taler med kejseren. Denne scene skulle i øvrigt også være forlænget en smule.[/li][li]En ny scene, hvor nogle Stormtroopers giver Vader kassen med C-3PO’s dele, hvorefter han beordrer dem om at returnere dem til Chewbacca i hans celle, skulle være tilføjet.[/li][/list]Episode VI: Return of the Jedi[list][li]Jabba er nu en kombination af CGI og den originale dukke.[/li][li]Rancor’en er nu 100% computer genereret.[/li][li]Der er blevet tilføjet en del CGI Ewoks til kampen på Endor.[/li][li]I slut scenen ser vi nu flere planeter som fejrer tyranniets afslutning, bl.a. Naboo, hvor vi ser en ældre Jar Jar, der er leder af hans folk. Vi ser også en ældre Watto, som ikke længere kan flyve.[/li][li]I slutningen er Anakins ånd nu spillet af Hayden Christensen i makeup så han ser ældre ud. Han ser stolt på sin søn, og ved siden af ham ser vi Padme’s ånd[/li][/list]Klik på overskriften og se hele listen på theforce.net



Vis kommentarer (41)
Gravatar

#1 filmz-vassago 20 år siden

Hmmm, jeg er ellers ikke så meget for det med at ændre - men synes faktisk at det her virker ret godt. Så længe det er pga 'kosmetiske' årsager - og ikke politiske eller økonomiske.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#2 El vez 20 år siden

"Hayden Christensen"
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 trekster 20 år siden

#2
Rettet.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#4 inflector 20 år siden

Må give dig ret Vassago :)
Når man har ændret på de originale film, så kan man ligeså godt det ordentligt og det her lyder sq rigtig godt. Jeg glæder mig ekstra meget, det bliver det største EOD!
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#5 skittlez 20 år siden

Synes heller ikke det lyder så skidt igen.
Hvis de fleste af disse ting holder skik, SKAL den originale version bare med på dvd'en. Det er jo vidt forskellige film nu.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#6 trekster 20 år siden

#1
Ja, nogle af tingene er ret fede. Der er så også nogle som er lidt platte synes jeg. Padme’s ånd i slutningen fx. Er det ikke kun Jedi's der "lever videre" som ånder?

#5
Ja, helt sikkert, men så er spørgsmålet bare om Lucas ser den nuværende Special Edition som den "Gamle" version. Han har jo tidligere udtalt at den lå tættest på hans oprindelige vision.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#7 filmz-Harry 20 år siden

Cool!!!
Sex er godt og sundt for dit helbred...
Gravatar

#8 filmz-vassago 20 år siden

#6: Er en Jedi ikke bare et alm. menneske/væsen der er "strong in the force" - og som så har gennemgået noget 'jedi training' - jeg tror ikke at de lærer at fortsætte som ånder der - og alm. mennesker der så er 'strong in the force' (uden jedi-training) må så også kunne fortsætte som 'ånder'.

Det kan også være at de er connected på samme måde som i "SW:KotOR" - eller noget der minder om det.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 filmz-Kviksand 20 år siden

"Den originale "skudduel" imellem Han og Greedo skulle være blevet genskabt." - Uden tvivl en af det bedste nyheder meget længe.
Gravatar

#10 trekster 20 år siden

#8
Ok, jeg skrev godt nok Jedi, men jeg mente "Force User". Og så vidt jeg ved er hun ikke "Force User".
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"

Skriv ny kommentar: