Gravatar

#1 chandler75 22 år siden

Jeg leder efter en film som jeg var ret optaget af for ca. 15 år siden - men jeg kan ikke huske titlen eller særlig meget af handlingen. Jeg har lidt på fornemmelsen at det er lidt af en B-film, men det kunne være meget sjovt at se den igen.

Filmen foregik i en nær fremtid, måske i en slags post-apokalyptisk verden, hvor en flok mennesker kæmper for at overleve. Den eneste scene jeg kan huske ret tydeligt er en som åbenbart har gjort indtryk: En af personerne (spillet af en sort skuespiller) er såret og ligger og venter på de andre. Pludselig kommer nogle karkelak-ligende bugs og begynder at spise af såret, og han kravler ind i en bil for at være i sikkerhed. Men det skulle han ikke havde gjort, for de kommer ind i bilen og hjælpeløst må han se sig overmandet af "karkelakkerne" som fortærer ham.

Nogen der har en idé om hvad jeg taler om?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Lyder som noget X-Files.. Men det er jo ikke gammelt nok.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#3 Spanner 22 år siden

Den lyder god :)

Der er ikke tilfældigvis kæmpeskorpioner med vel?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#4 chandler75 22 år siden

# 3 Øhmm... muligvis.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 filmz-Mira 22 år siden

lyder mere som skarabæer som du beskriver det...kender ikke filmen men kunne meget vel forestille mig der er en gammel horror film om dem...
hvorfor kigger du ikke på IMDB?

"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
Gravatar

#6 chandler75 22 år siden

Hvis det er skarabæer så er det nok en form for muterede skarabæer. Filmen var vist fra starten-midten af 80'erne. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter på IMDb.
Gravatar

#7 filmz-vassago 22 år siden

Kan de lave ild, så er det måske den her :)

http://www.imdb.com/title/tt0072750/
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 skittlez 22 år siden

yeah, den lyder real... BUG (da-da-da-daaa)
"An earthquake releases a strain of mutant cockroaches with the ability to start fires, which proceed to cause destructive chaos in a small town."

Hvis det er den film vassago har fundet frem, så var chandlers fornemmelse om at det "måske" var en b-film ikke helt ved siden af. :)
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#9 chandler75 22 år siden

Nej... det der med de store karkelakker var vist bare en mindre ting. Er som sagt ret sikker på at det var noget fremtids postapokalyptisk verden.

Ham den sorte skuespiller som bliver ædt har man set en del gange før i biroller. Han har sådan nogle lidt underlige søvning øjne... (Og nej, det er ikke ham der gik bort fornylig...).
Gravatar

#10 El vez 22 år siden

Forest Whitaker ?

..ehh glem det, han har vidst ikke været med i denslags :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: