Den japanske anime-film “Blood: The Last Vampire” fra år 2000 får snart et spillefilmsremake.

Filmen finder sted på en militærbase i Japan efter 2. verdenskrig og omhandler en mystisk teenagepige med et samuraisværd, som er på en mission for at udrydde vampyrlignende dæmoner.

Instruktøren Ronny Yu (“Freddy vs. Jason”) skal stå bag kameraet på filmen, som bliver kaldt “The Last Vampire Killer”. Yu insisterer på at få en japansk skuespillerinde i titelrollen, men har ikke nogen bestemt i tankerne nu.

Spillefilmen bliver dog længere end anime-versionen, som var 48 minutter lang, hvilket bruges til at udforske vampyrdræberens baggrundshistorie.
Yu siger: “Vi var nødt til at gå tilbage til begyndelsen; Hvor kommer hun fra? Hvilken organisation arbejder hun for? Og på den måde udvide hendes forhistorie. Hvordan får det hende til at komme til vores verden?

Hiroyuki Kitakubi instruerede originalversionen, som blev udgivet i vesten af Manga Entertainment.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 filmz-omega2005 20 år siden

De har da fået det helt store filmatiserings rush lige for tiden ... det er som om alle de populære anime/manga titler skal have deres egen live-action film. Akira og EVA er i fuldgang og bliver garanteret udemærket projekter ... men den her tror jeg faktiks kommer til at blive genial da selve anime'en jo lægger meget op til at kunne være en live-action, det kunne også være total fedt at man får mere info om hvem hun er og hvad historien bag det hele er :) For selve anime'en er ikke ret forklarende og efter min mening (og andres) kunne den godt lægge op til en serie senere hend, men det har der ikke rigtig været snakket om ... men en film er da heller ikke helt dårlig :D
Gravatar

#2 Spanner 20 år siden

Kanon

Jeg havde gerne set Zhang Ziyi (CTHD/Hero/Rush Hour 2) som Saya. Hun ville sikkert kunne trække noget publikum i modsætning til én eller anden (i vesten) totalt ukendt japansk kost.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 filmz-harkonnen 20 år siden

Blood er hellere ikke svær at lave som "live" film, og den skal jeg også have som dvd. Men glæder mig mindst lige så meget til Akira. EVA ved jeg nu ikke rigtig, så skal de virkelige have mange penge og gode skuespiller.
Gravatar

#4 Ikari 20 år siden

Det lader til at vi får en hel stribe af vampyrfilm inden for nærmeste fremtid (måske den nye Hollywood-trend?).
Film med blodsugere på vej: fx. "The Last Vampire Killer", "Blade III", "Darksiders" og "Underworld"... og sikkert en del flere, som jeg ikke lige kan komme på nu.
Gravatar

#5 Ikari 20 år siden

Til jer, der har set "Blood":
Har I lagt mærke til at teaseren (demo-reel) til "Blood" udelukkende består af fede scener, der ikke er at finde i selve filmen?
Nu når de har lavet dem, kunne de måske godt udbygge dem lidt og så udgive en extended edition... Teaseren ser da vildt fed ud, og man bliver lidt skuffet, når ingen af de scener er med i filmen, men de er jo også kun produceret til selve teaseren.

Teaseren kan også findes på "Blood"-DVDen i "making of"-featuretten.
Gravatar

#6 filmz-Smitty 20 år siden

#5 Lyder fedt, men hvor kan man finde denne teaser på nettet?
Gravatar

#7 filmz-S-Man 20 år siden

Dette lyder som endnu en film i min vampyrsamling - skal nok også lige have fingre i underworld når den kommer....

Skriv ny kommentar: