I en længere artikel i Variety omkring fremtiden for Universal Studios, nu hvor strejken blandt manuskriptforfatterne er ovre, kan filmselskabet afsløre, at de har planer om sætte gang i en lang række højtprofilerede projekter, der inkluderer adskillige franchises.

En af disse er den populære “Bourne”-filmserie, hvor det nu er blevet afsløret, at både Matt Damon og instruktøren Paul Greengrass har takket ja til at fortsætte med en fjerde film om den handlekraftige Jason Bourne.

I artiklen skrives der: ”[Formændene for Universal] Marc Shmuger og David Linde har indgået aftaler med Paul Greengrass og Matt Damon om en fjerde ‘Bourne’-film, selvom instruktøren og stjernen lod til at være færdig med serien efter tre film.”

Der har også på det seneste været forlydener om, at Damon alligevel har tøet op omkring idéen om at skulle spille Bourne igen, selvom skuespilleren under et interview i Cannes sidste år virkede yderst sikker på at være færdig med franchisen.

Serien om den veltrænede lejemorder med hukommelsestab har vist sig at være en ekstrem lukrativ og velmodtaget franchise for Universal. “Manden uden navn – The Bourne Identity” omsatte for $214 mio. i biograferne på et budget på $60 mio. Efterfølgeren, “Bourne duellen”, indtjente $288 mio. på et $75 mio. stort budget, mens den tredje film, “The Bourne Ultimatum”, omsatte for mere end $442 mio. i biograferne på et budget på $110 mio.

I artiklen nævnes det endvidere, at Universal håber på at kunne holde instruktøren Guillermo del Toro fra at lave de to “Hobbitten”-film for Peter Jackson, da disse formentlig vil forsinke Guillermo del Toros planer om at filmatisere H. P. Lovecrafts “At the Mountains of Madness” hos filmselskabet.

Det tilføjes også, at Sacha Baron Cohens “Bruno” muligvis vil kunne udkomme til næste år.



Vis kommentarer (41)
Gravatar

#1 sluppermand 16 år siden

Tænkte jeg det ikke nok. Bourne franchisen er simpelthen for indbringende til at droppe.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#2 filmz-hcvang 16 år siden

Er den overhovedet noget ved? Jeg har de to første, men kan ikke komme igennem mere end første halvdel af den første, før jeg falder i søvn ...
Gravatar

#3 filmz-Kadann 16 år siden

Well, kan man holde niveauet fra de tre første film, er jeg klar. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 Riqon 16 år siden

En 4'er ? Argh!! De første par film var rigtig gode, mens 3'eren var okay - men de bør stoppe, mens legen er god.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 cansi 16 år siden

Siden jeg fandt ud af at der er en 4 bog som hedder Bourne Redundancy, har jeg ventet på denne nyhed. Håber de også for manusskript forfatteren Tony Gilroy med så bliver det mega fedt.
Gravatar

#6 filmz-gofferoffer 16 år siden

#5

Heheheh, The Bourne Redundancy? :-) Vist en joke fra et knap så seriøst program.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#7 rockysds 16 år siden

#5
Bog fire og fem hedder "The Bourne Legacy" og "The Bourne Betrayal", og er ikke skrevet af Robert Ludlum. "The Bourne Redundancy" var bare en morsom joke (når man ved, hvad ordet betyder), Matt Damon lavede på "The Daily Show"

Med hensyn til en 4'er er jeg egentlig ganske frisk når det er Greengrass (og forhåbetlig Gilroy) som styrer slagets gang. Selvom jeg nok vil kalde den redundant... :)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#8 filmz-Bruce 16 år siden

Guillermo væk fra Hobitten? Hvad snakker de om!!! Han har bare at lave dem OG Lovecraft fortællingen. Ikke noget med Sam Raimi ind fra sidelinien. Så løber Gandalf rundt med det amerikanske flag!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-Scarface 16 år siden

Wow!

Dagens bedste nyhed. Bourne er den bedste actionfilm siden Heat.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#10 elwood 16 år siden

Synes historien sluttede fint med Ultimatum, ingen grund til flere film i serien, selv om både Instruktør og Skuespiller har sagt ja.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: