• "The Big Lebowski"
    30%
  • Coen-brødrene?
    29%
  • "O Brother, Where Art Thou?"
    16%
  • "Fargo"
    14%
  • "The Man Who Wasn't There"
    4%
  • "The Hudsucker Proxy"
    3%
  • "Miller's Crossing"
    2%
  • "Blood Simple"
    1%
  • "Barton Fink"
    1%
  • "Raising Arizona"
    0%

Stemmer i alt: 816

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Spanner 20 år siden

Det blev O Brother Where Art Thou, men det er det sværeste valg for mig i disse afstemninger indtil nu. Der er jo ingen dårlige film på den liste.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 The Insider 20 år siden

Har altid synes at "The Hudsucker Proxy" var brødrenes mest undervurderede film. En genial komedie efter min mening.
War. War never changes.
Gravatar

#3 dyg 20 år siden

Som #1 siger, så er det fede film allesammen. Men mit kryds endte ved The Big Lebowski, den er nu engang rigtig fed.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 chandler75 20 år siden

"The Hudsucker Proxy" er rigtig nok en undervurderet lille perle. "Barton Fink" er også virkelig original. Men "Miller's Crossing" er efter min mening den bedste Coen-film - en nyfortolkning af det klassiske gangsterdrama som ikke siden er blevet overgået, fantastisk fotografering af Berry Sonnenfeld og Gabriel Byrne og John Turturro i deres livs roller.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 filmz-Retep 20 år siden

O Brother Where Art Thou har jeg prøvet at se, men jeg syntes den var gabende kedelig.

fargo var god, og lebowski grinede jeg også en del af.
Gravatar

#6 filmz-Elvis-SUN- 20 år siden

Ja dether er jo i sandhed en umulig opgave..

Jeg har desværre ikke set de 3 første på listen, men resten er alle virkelig gode..

Min stemme gik til en gammel favorit, Big Lebowski.. Den er efterhånden ved at være en af de film jeg har set flest gange, og den bliver kun bedre af det.

Til jer der har set Barton Fink:

Spoilers!!11

Tror i at hver gang han ser pigen på billedet at han ryger i en fantasi verden og derfor oplever etellerandet syret (som regel john goodman, der jo bare generelt er fucked up), eller er der en anden forklaring på de skift der sker med bølgerne og john goodmans karakter ?

/Spoilers

Jeg har kun set filmen én gang og der går ikke længe før jeg skal se den igen. Den var lidt tricky og den gav godtnok mere at tænke over end de andre coen film jeg har set.
__________________________________________
...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
Gravatar

#7 chandler75 20 år siden

Ja, der er lidt Coen møder David Lynch over "Barton Fink".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 filmz-Plimmer 20 år siden

Millers crossing, og jeg syntes ikke det var så svært at sætte min stemme der. :)
Famous last words: What duck?

Skriv ny kommentar: