Gravatar

#1 filmz-DocDoom 16 år siden

Hvad sker der for nogle folk? Jeg var ude i CinemaxX på Fiske-disken og se The Kingdom i går. Til dem der ikke ved det, så handler den om selvmordsterrorister i Saudi-Arabien.

Gud hjælpe mig, om der ikke kommer en indvandrerfamilie ind med deres børn, hvoraf sønnen er ca. 4 år (han var helt sikkert ikke fyldt 5 endnu, så hvs han ikke var 4 år, så var han kun 3).

Så bliver han placeret på en sammenfoldet jakke på sædet lige bag mig, så han får et rigtig godt udsyn. Vi var helt sikre på, at de var gået forkert, og at de skulle ind og se Shreck el. lign. Men næ-nej, filmen gik i gang og de blev blot siddende. Jeg skævede om til den lille et par gange. Han var faktisk forbavsende lidt urolig filmen igennem og sad blot med åben mund og fulgte med i det sprøjtede blod og de kugle-penetrerede ansigter, og forhørs-tæskene. Han blev lidt urolig på et par gange, men forældrene tyssede blot på ham, og så var han stille igen. Én gang måtte jeg bede dem tysse på ham, men igen tav han straks, da forældrede bad ham om det. Jeg sagde i samme ombæring, at jeg synes det var uansvarligt, men jeg tror ikke, at de forstod mig.

Er folk komplet sindsvage? Jeg mener, en knægt på hans alder kan få traume blot af Harry Potter. Hvad er det for mennesker? De er ikke fra samme planet som mig. Tillad mig en fordom: Hvis "de" opdrager deres børn sådan, så erdet sgu ikke underligt, at de bliver voldelige og afstumpede.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Personalet burde vel også have stoppet familien - filmen har jo en aldersgrænse på 15 år. Men det siger nok også noget om CinemaxX...

Jeg kan huske, da jeg var 9 år og ikke kunne komme ind og se "Return of the Jedi", selvom min far var med, og forsøgte at forklare kontrollørerne, at jeg snart blev 12...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-DocDoom 16 år siden

Billetkontrolløren var en tyggegummityggende knægt på 17 år. De kom også ind lige da filmen begyndte, så det er jo tænkeligt, at kontrolløren havde forladt posten.

Jeg husker også som barn, at jeg flere gange måtte gå slukøret hjem, fordi jeg blev afvist. Min største sejr var, da jeg som 1o årig fik sneget mig ind til premieren på Star Wars (den gang hed den ikke A New Hope) i Imperial. Men det var trods alt en helt anden type film, og jeg var ikke 4 år.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#4 chandler75 16 år siden

Næ, der hed den jo "Stjernekrigen" :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 filmz-Bruce 16 år siden

Familien har vel set det som en glimrende mulighed at fortsætte søndagsskolingen, som en del vælger til deres børn i baglokalerne i den lokale moské, hvor indoktrinering i salafisme foregår på søndagsskole basis. Det er vel blot en naturlig udvikling, på samme måde som nogle sendes til Yemen på genopdragelsestur. Se sønnike, hvor onde de er!

Tænk ikke mere over det. Kald det mangfoldighed og vær glad for at vores tolerance giver plads for andres intolerance.

Jeg blev engang afvist ved tiladt over 12 film og derefter ville buschaufføren ikke tro jeg var under 12 på vej hjem. Jeg kan huske, jeg var fucking pissed!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-DocDoom 16 år siden

#5: "Se sønnike, hvor onde de er" - det var faktisk meget apropos filmen, hvor man netop så de gamle ekstremister fortælle deres små børnebørn, at amerikanerne var onde og skulle dræbes.

Film+bus: Dét er også en bitter cocktail :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#7 jessup 16 år siden

Eller også er de så integreret at de hepper på amerikanerne når de dræber på må og få ligesom alle vi andre:)
This is just until June
Gravatar

#8 filmz-Bruce 16 år siden

#7 Jeg heppede faktisk på Megatron i Transformers! Han var den eneste, som ikke var fanget af teenage kulturen!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-DocDoom 16 år siden

#7: Det er jo kun i virkeligheden, at amerikanerne dræber på må og få. I film rammer de kun the baddies :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#10 Spanner 16 år siden

Det minder mig om en far, der tog sine to drenge på omkring 8 år med ind og se Black Hawk Down - til trods for kontrollørens advarsler om, at den er ultravoldelig.

Klart nok: 20 minutter inde i filmen kommer tossen ud med to tudende unger og begynder at skælde personalet ud...

Idiot
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: