Gravatar

#1 Skeloboy 18 år siden

OK...der er ingen anmeldelse af den på siden, og NayZe sagde jeg skulle fortælle ham om den, når jeg havde set den...så her kommer lige en mini-anmeldelse af Palindromes af Todd Solondz fra 2004:

Der er ikke ændret meget på Solondz stil eller tema. Det handler stadig om unge teenagere og sex, og hovedpersonerne er ensomme, misforstået og generelt udenfor.
Palindromes er umiddelbart den bedste, og den mest komplekse af hans film, men der er også nogle klare budskaber i filmen.
Der er leget meget mere indholdet end i de andre film. Det er en sammenhængende historie, men hovedpersonen bliver spillet af 7 forskellige skuespillerinder, og når man lige har tænkt den igennem(dvs. læse på imdb-boards), så kan man virkelig se Solondz genialitet. Den referer også til Wellcome To The Dollhouse, og står på imdb som en efterfølger, men det vil jeg nu ikke kalde den.
Den handler om en 13-årig pige(bla. spillet af Jennifer Jason Leigh, som jo så er nogen og 40...), der vil være gravid, og flygter hjemmefra, og man følger hende på hendes rejse.
Sexualiteten er ikke helt så udtalt som i Happiness, men den er væsentlig mere kontroversiel end Storytelling og Welcome To The Dollhouse...kan du lide dem...så se for fa'en Palindromes:)

Skulle man lige rangere hans film, vil jeg gøre det sådan her: Palindromes, Happiness, Welcome To The Dollhouse, Storytelling
Gravatar

#2 dyg 18 år siden

Jeg bestiller den hurtigst muligt, mange tak :) Men det har jeg nu også villet i ret lang tid, Solondz er en utrolig spændende instruktør i mine øjne.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 Outbound Sith 18 år siden

Palindromes er en fantastisk film! Jeg så den på Natfilm forrige år, og jeg var både frastødt og fascineret på samme tid. Som altid i Solondz´s film er der masser af scener og optrin, som er så grotesk deprimerende, at det eneste, man kan gøre, er at grine af det - selvom det er forfærdeligt.

Ingen andre instruktører har nogensinde fremkaldt den følelse i mig,og Solondz gør det gang på gang!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: