Gravatar

#1 inflector 21 år siden

Er der andre end mig der kan huske den tegnefilm der på dansk hedder Abekongen? Kan huske at jeg syntes den var fremragende og at jeg blev helt vild når de sendte den på DR (gerne i "Mellem himmel og jord"). KAn dog ikke rigtigt huske handlingen mere da det er ved at være nogle år siden jeg sidst har set den. Tror nok at jeg har fundet den på imdb, men er ikke sikker på at det er den, men her er den ihvertfald:
http://us.imdb.com/Title?0059855
Kunne godt tænke mig at se den igen, håber på at finde den på dvd eller at DR tager sig sammen og sender den igen.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 Benway 21 år siden

Ja, den kan jeg godt huske. Jeg var også vild med den. Jeg er ret sikker på det er den rigtige du har fat i. Den bygger for øvrigt, hvis du ikke vidste det, på kinesiske sagn, samt romanen "Rejsen mod vest" af Wu Cheng (den er fra 1500-tallet).

Grundhistorien handler om at en munk, en gris, og ikke mindst den anarkistiske abekonge rejser mod vest for at lede efter nogle budistiske skrifter, men det der fylder mest er hvordan abekongen narrer og tæsker diverse dæmoner, djævle og andre plageånder.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 Spanner 21 år siden

Abekongen er virkelig kult
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#4 inflector 21 år siden

Ja nu mangler jeg bare at finde den på dvd, men det lader sig vist desværre ikke rigtigt gøre :/
--------------------------------------
selfimprovement is masturbation
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#5 filmz-vassago 21 år siden

Er den ikke også for nyligt kommet som alm. spillefilm? altså med rigtige skuespillere.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#6 inflector 21 år siden

jo den er den eneste jeg kan finde på dvd, men det skal være tegnefilmen!
--------------------------------------
selfimprovement is masturbation
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#7 filmz-stjernehjerne 21 år siden

du kan prøve at skrive til dr2's Gyldne Timer og plage dem til at vise tegnefilmen igen. Det tror jeg ikke de ville afvise...

#8 20 år siden

Ja jeg fatter heller ikke hvorfor abekongen ikke sendes igen. Det er den fedøste tegnefilm nogensinde.
Gravatar

#9 Spanner 20 år siden

Jeg har skrevet til gyldne timer, men har ikke fået svar.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 Ikari 20 år siden

Jep, den serie var fed.

Den blev også vist på DR for en ca. 10-11 år siden med rigtige skuespillere, men den serie var ikke så fængende som den tegnede version.

Skriv ny kommentar: