Gravatar

#1 elwood 20 år siden

Vi skal ikke snydes bedre sent end aldrig here goes...

Dagens tanke, hvis jeg var magtfuld ville jeg oprette en genstarts afgift, således at hvergang folk sku genstarte deres server eller bare normale pc, sku de betale til mig muhaha Rupert Murdock og Bill Gates jeg kunne slå jer så let 8-)

Dagens Begivenheder

79

Beboerne i den romereske havneby Pompeii, vågner op til en ekstrem varm dag, da Vulkanen Vesuv vælger at
jævne byen med Lava.

"Malingen er ik hel tør så det drypper stadig, så pas på hvor i går" Michelangelo fremviser
for første gang loftet i det Sixtinske Kapel i Vatikanet.

1828 Børnehave nr. 2...!? jeg mener Christiansborg nr. 2 indvies

1962 første månefartøj til mars bliver opsendt, det bæære det geniale navn... Mars 1

1976 Myndigheds alderen bliver sat ned fra 20 til 18 år... optur!

1988 Efter tro tjenste som Batmans Væbner gennem 48 år, vælger Jokeren meget logisk at sprænge Robin I luften
ved hjælp af Dynamit, dette sker på baggrund af en læserafstemmning.

Gad vide hvad de andre forslag var,
Død ved indtagelse af Jakabov eller andre
skræmmene ting? Hele episoden kunne læses i månedens Batman nr. 428... Månedens Batman? er det kun mig det synes det lyder hel
forkert 8-)

1997 Venstres Jørgen Winther kritiseres for at have antydet, at ansatte ved Århus Amt pjækker fra arbejde

Den sku lige med eftersom jeg er i amtet nu hehe.

Oh happy day

1941 Uffe Ellemann Jensen manden med piben og fisketegnet kommer til verden, og verden blev aldrig som den var mere.

kunne ik lige finde nogle intressante døde idag.

Ha en fortsat go dag.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 davenport 20 år siden

Ja, der er ikke nogen specielt kendte der er døde i dag, men det kan da tilføjes at det er De Dødes Dag i Mexico.
Frem med skeletterne!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 elwood 20 år siden

tror jeg hiver Grim Fandango frem igen så, for at fejre det 8-)
Gravatar

#4 elwood 20 år siden

Here we go...

I dag er det Alle Sjæles Dag. På denne dag fejres i den katolske kirke alle de døde ved at de efterladte sætter lys på deres grave.

Dagens Tanke

"Hvis Stegelmann var verdens hersker ville alt så ikke være bedre?"

Dagens Begivenheder:

1896 I England udstedes verdens første bilforsikring, men den dækkede dog ikke skader
som følge af opskræmte heste æv.

1947 "Howard det fly kommer aldrig i luften"

"Skal vi vædde?"

Flyet der snakkes om er Spruce Goose, som Howard Hughes sku bygge til militæret, flyet blev
bygget af krydsfiner havde otte motorer, vejede 200 tons og havde et vingespan svarende til en fodboldbane.
Men det blev først færdig efter krigen. Senatet krævede herefter at se det i luften, og dette skete på denne dag her.

1976 Kan en Jordnøddefarmer bliver præsident?, tjaa når vi nu har en krigsliderlig dumpap som præsident i USA, og en
Action skuespiller i California som Guvenør. så er alt vel muligt?

I hvertfald Vinder Jimmy Carter over Gerald Ford på denne her dag, og bliver derved Usa's 38 Præsident.

1980 Kinesisk bonde (med trucker accent) Ja dav det drejer sig om en tilbagelevering på nogle murbrokker af typen "Kinesisk Mur"
Skal jeg bare dumpe dem her uden for?
(bønder levere 54 km af den kinesiske mur tilbage som de sku bruge til bygning af svinestalde) kan vi ikke også låne noget fra Kbh's Busterminal til at bygge cykelstativer og glemme at levere tilbage, når de nedlægges 8-)

1988 Verdens første computer Orm bliver sluppet løs. Manden bag er Robert T. Morris fra Cornell University
Great work Kid, wanna a cookie?

Af banen her komme jeg:

1743 Daniel Boone amerikansk pioner, slår sig ned i Kentucky med sin familie. Herfra leder han nybyggernes kamp mod Indianerne Ugh!
selv om han blev taget til fange, nåede han dog at blive venner med Shawnee chief Black Fish Ugh Ugh.

1815 George Boole en engelsk matematiker, læg mærke til hans efternavn, jep det er manden, som står
bag Boolske algebra, som bruges til at kortlægge computerkredsløb om man vil, ikke det mest ophidsende sprog, hvis i spørger mig 8-)

1913 Burt Lancaster kommer til verden, amerikansk skuespiller

Og ja igen ikke nogen særlige døde i dag.
Gravatar

#5 Captain Vallo 20 år siden

Så Den Knaldrøde Pirat ville være blevet 92 i dag...
Tænk sig...
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#6 elwood 20 år siden

Vi fortsætter idag...

Dagens tanke "ahh Tv-2's nye album kommer på mandag, Steffen Brandt som Statsminister"

Dagens Begivenheder:

1942 Briternes 8. arme under Montgomery giver Rommels styrker tæsk ved El Alamein, og tager 30.000 fanger

1843 Statuen af lord Nelson (hmm The Simpsons) rejses på Trafalgar Square. Det tager fire dage, inden statuens to dele er på plads

1862 De schweiziske brødre Cloetta starter en chokolade-fabrik i København
Germans "Homer...Homer!"
Homer "Oh, I'm sorry. We were talking about chocolate?"
Germans "That was ten minutes ago!"

1957 Sovjetunionen Opsender Sputnik 2 med Rumhunden Laika, Laika Dør desværre som følge af turen. Personligt havde jeg nok valgt at sende noget andet op, der er masser af mennesker, selv i vores tid som sku langt væk, Bush send ham ud i rummet så gør han sku ingen skade 8-)

1985 2 franske agenter findes skyldig i sænkning af Greenpeace's 'Rainbow Warrior'. I forbindelse hermed omkommer en fotograf om bord. De får begge 10 års fængsel

1992 Saxofonisten ved navn Bill Clinton vinder over Bush og Ross Perot. Han havde sine fejl og mangler men folket var vilde med ham.

2003 kæderygeren over dem alle dronning Margrethe præsentere årets julemærke som hun har tegnet
Movtivet forstiller Prins Henrik og hans Gravhund som er en tur på bar...ok det gør det så ikke men det kunne
det nu godt ha gjort.

Velkommen til verden:

1921 "This ain't over yet"

Harmonica: I saw three of these dusters a short time ago, they were waiting for a train. Inside the dusters, there were three men.
Cheyenne: So?
Harmonica: Inside the men, there were three bullets.
Cheyenne: That's a crazy story, Harmonica, for two reasons.
One, nobody around these part's got the guts to wear those dusters except Cheyenne's men. Two, Cheyenne's men don't get killed.
Harmonica: Well, you know music, and you can count - all the way up to two.

Her snakkes self om Mr. though guy himself, Charles Bronson som kom til verden.

1949 Larry Holmes verdensmester i sværvægtsboksning.

1964 Codan kvinde, og alles ynglings skuespillerinde not! som sjovt nok er med i næsten alle danske film der er i bio
Her snakkes om Paprika Steen

The Dead ones

Ja der sker heller ikke rigtig nogle dødsfald i dag.

Gravatar

#7 DarkLight 20 år siden

Med Hr. Brandt i mente; Linieskiftene vil ingen ende tage?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#8 elwood 20 år siden

Nope 8-)

Jeg sidder i hotline samtidig med jeg skriver så det gik lidt stærkt, jeg har forsøgt at rette lidt op på det.
Gravatar

#9 elwood 20 år siden

Med frygt for at gå linie amok igen, giver jeg dog igen en update, en relativ stor en.

Dagens Tanke: Stegelmann er ordet

Dagens begivenheder:

1605 Plottet som går under navnet Gunpowder plot, som havde til formål at springe den engelske parlamentsbygning i luften bliver opdaget.

1862 Richard Jordan Gatling gav ordet kugleregn ny betydning da han patenterer Maskingeværet [url=patenterer ](Gatling Gun)[/url] som var i stand til at affyre
1200 skud i minuttet.
Nabo krigene blev aldrig det samme efter den dag.

1879 Kathing bing bing, Kasseapparatet patenteres af James Ritty, som havde en saloon i Dayton i Ohio. Nu følte tyve sig heller ikke dumme når de råbte, "tøm Kasseapparatet!"

1919 Danmark giver særlig indbudte folk lov til at se en retssag på tæt hold, de kalder de særlige VIP'er for nævninge.

1952 General Dwight D. Eisenhower manden som advarede imod det militær-industrielle kompleks besejrer Adlai Stevenson i præsidentvalget og bliver USA's 34. præsident.

1966 En engelsk avis citerer John Lennon for en udtalelse om, at "er mere populære end Jesus". Det resulterer i protester over hele verden og nogle steder afbrændes Beatlesplader.

Betyder det så at vi må gøre det samme med biblen hver gang de udtaler noget som de er mere populærer end?

1976 Polsk statsborger, som er udvist pga bedrageri, tvinger fly til Wien ved hjælp af en attrap håndgranat fremstillet af tygget rugbrød. Kreativt det må man giv ham 8-)

1980 Ronald Reagan "Teflonpræsidenten" vælges til USA's 40. præsident.

Godmorgen så skal i op:

1879 Will Rogers amerikansk skuespiller og komiker

1916 Walter Cronkite amerikanernes ynglings reporter, på grund af hans ærlighed og så brød han i øvrigt næsten sammen under nyheden med mordet på JFK i nyhederne.

1930 John Hahn Petersen skuspilleren kendt bla fra Taxa som Verner Boye-Larsen og som blandt andet har lagt stemme til Onkel Joachim, og ikke mindst Peter Plys alle ynglings bjørn.

1944 This isn't a hospital! It's an insane asylum! And it's your fault! Loretta Swit kendt af mange som Hot lips fra M*A*S*H

Ja og igen synes jeg ikke der døde nogen specielle.
Gravatar

#10 lyspunkt 20 år siden

Så lad mig lige tilføje et par:

Farvel og tak til:

1972 Johannes Meyer, stor dansk skuespiller, med bl.a. i De Røde Heste (men hvem var ikke dét?) og Støvsugerbanden

1982 Jacques Tati, fransk komisk talent, der med sin underspillede Mr. Hulot ufrivilligt blev omdrejningspunktet i flere klassikere.

BTW godt arbejde du har lavet.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus

Skriv ny kommentar: