For en række år siden rygtedes det, at der var planer om at lave en opfølger til Schwarzenegger-actionfilmen “Commando” fra 1985, og nu forlyder det fra The Hollywood Reporter at “Commando 2” rent faktisk er blevet et potentielt filmprojekt.

Regency Enterprises skulle angiveligt mene, at der er flere penge at hente i en fortsættelse, da “Commando” klarede sig godt i biografen og havde lang levetid på video i 80’erne. I en nylig meningsanalyse blev filmens hovedperson, John Matrix (Schwarzenegger), desuden sat til at være mere populær end actionikonet John Rambo.

Foruden “Commando” har filmstudiet også set sig for at lave fortsættelser til “Livsfarlig løgn” og “Mr. and Mrs. Smith”. Opfølgeren til den sidstnævnte titel er det første projekt på kortene, hvorefter de vil gå i gang med Lightstorm Entertainments “Livsfarlig løgn 2”, som vil blive betragtet som en ny “James Bond” eller “Mission: Impossible” franchise. “Commando 2” skulle så være klar til optagelser efter udgivelsen af en kommende special edition dvd-udgave af den oprindelige film.

Der er endnu ingen forlydender om Arnold Schwarzeneggers involvering i både “Commando 2” og “Livsfarlig løgn 2”, men rygtet vil vide, at han vender tilbage.



Vis kommentarer (21)
Gravatar

#1 frankdrebin 18 år siden

Tror også at Arnie ville være for gammel til at smide overtøjet til en Commando 2, men tror en Livsfarlig Løgn 2 ville være fed, så længe Jamie Lee Curtis, Bill Paxton og Tom arnold er med igen, og så skal den selvfølgelig laves af James Cameron :) Ellers kunne det meget nemt gå galt..
Gravatar

#2 akerman 18 år siden

jaaaa mr n mrs smith the sequel!! jaaa jubiii
Gravatar

#3 Confused101 18 år siden

Jeg kunne godt lide etteren. Elskede den ikke men den var o.k. Men uden Arnold? Ville det så ikke være mere oplagt at klippe dens forbindelse til Commando, og kalde den noget andet? Nårh nej...Hollywood og efterfølgere; nevermind.
Gravatar

#4 Patriarch 18 år siden

[trailer voice] "This time, its the daughter who must saved her kidnapped, wheelchaired, father - Commando 2 - Girl Power!" [/trailer voice]
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 cnr 18 år siden


Ah ja Commando. Jeg har altid været vildt imponeret over hvor han finder et let maskingevær med ca. 25 skud tilbage i båndet, og står og skyder med det næsten uafbrudt de næste fem minuter. Eller hvor han slipper for at blive ramt af en håndgranat der springer lige ved siden af ham, fordi han springer op i luften. Stor stor filmkunst :)
Gravatar

#6 filmkorn.dk 18 år siden

Commando er da noget af det værste lort der kom i 1980'erne. At lave en opfølger på fordi Commando var en succes i 1980'erne er da noget af det dummeste jeg længe har hørt. 80'erne er passé! Og det er Arnold for den sags skyld også :D
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#7 Scherlund 18 år siden

Commando 2 er vel bare en undskyldning for at se en svedende, små stønnende Alyssa Milano i stramt og lettere sønderrevet tøj. Ikke at det er en dårlig ting.
Gravatar

#8 filmz-Bruce 18 år siden

#6 Jeg må på det kraftigste erklære min uforbeholdne modstand :) 80'erne er passé tidsmæssigt, men film og især musikmæssigt....ej ej dobbelt ej :)

At Commando så er en superstinker, det er noget helt andet :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 elwood 18 år siden

hehe det jeg undrede mig mest over var altid hvordan satan den Jeep i starten han "køre" i ku trille så langt og hurtigt, bare ved hjælp af en bakke.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 NightHawk 18 år siden

Ja, nu har jeg jo nævt det før, det med at der altid er en positiv ting, vedr. et remake eller en forsinket 2'er. Hvilket som regel betyde at, man så får en S.E. af originalen!

Så langt, så godt. For nyheden om en S,E af "Commando", er næppe noget der bliver fejret med et fest-fyrværkeri fra Tivoli, der i flere timer vil oplyse natten og minde os alle sammen om hvor fantastisk en film det var.

Det bringer nogenlunde, samme "jubel-scener" frem hos mig som da en anden af Arnold's store mesterværker "Red Heat", fik en omgang S.E.

En "Commando 2", er vist næppe nogen god ide idag. det koncept var væsenligt mere holdbart under Reagan-æraen, hvor de fleste amerikaner så det som god underholdning, når diverse vietconger, kommunister og andre "usle", personer fik deres velfortjente straf. Ok, i "Commando" var der vist tale om en Columbiansk narko ring. Men lidt har vel også ret, har de krigsliderlige amerikanere sikkert tænkt. godt vi andre ikke er af samme opfattelse!
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: