Gravatar

#1 filmz-Bruce 19 år siden

Har inden for de sidste par dage set National Treasure i Malmø og Sky Captain på DVD. Idag så jeg så Sahara traileren og konceptet ligner jo til en forveksling National Treasure.

Det er ufatteligt, hvor dygtige man er blevet til at lave CGI der, på en god dag, kan forveksles med virkelighed. Og hvor fantastisk surround lyd man kan portrættere.

Sky Captain
forsøger at lægge sig klods op af 30'ernes små helte epos'er af 20 minutters varighed i biograferne "over there". Hvordan man visualiserer et kort, når man rejser over lange afstande, ser aviserne trykkes. Flash Gordon stil. Metropolis har helt klart været en skabelon for noget af filmen. Desværre er ønsket om grandiøs video/audio omvendt proportional med substans. Ikke engang som popcorn flick og underholdning holdt den. Ja, måske kunne jeg godt overtales til at se bort fra de umiddelbare 50 bloopers der faldt først ind, i og med filmen er en karikatur på 30'er stilen. Hvad der blot ikke holder en dyt, er forsøget med at holde skuespillet og attituden som i 30'erne. Alfie (undskyld, Jude Law), er oceaner fra den charisma som en vis hr. Harrison Ford besad i samme slags film og Gwyneth Paltrow, tja....ja hun får et...tjaaa. Jamen, kunne jeg ikke bare nede den fantastiske billed- og lydside? Jooo, det kan jeg da godt, men det burde være på tide, at diverse instruktører snart fik overstået juleaften med deres computere og begyndte at interessere sig ligeså meget for plot og skuespil. Sikke nogle film vi ville få!!!

Nå men jeg satte Cercle Rouge på bagefter og så forsvandt den dårlige smag lidt efter lidt og nattesøvnen blev god!

Film: 4/10
Audio/Video: 8/10


National Treasure.
havde jeg glædet mig en del til. Syntes umiddelbart traileren var god og Cage er een af mine favoritter, især efter hans rolle i Matchstick Men. Men ak. Skuffelse igen. Som med Sky Captain skal der slås totalt fra på øverste etage. Tøm også reservetanken og drik et par fadøl inden. Ordet "hvorfor" er forbudt i de 140 minutter filmen varer, især i de første 15 minutter (der sked jeg næsten i bukserne af grin over, HVOR mange heldige tilfældigheder vor helt oplevede). Stilen er som den nu er i de fleste film idag. Hurtige klip, slowmotion til hurtigt pace og så normal pace indenfor 2 sekunder, bruges konstant og det er en pain in the ass. Man får absolut ikke tid til at dvæle ved noget og det er nok meningen. Der lires en masse kloge ord af, når vor helt skal løse gåder, næsten ligeså meget som "Arkitekten" i Matrix Reloaded. Det er nok meningen, at vi skal tænke "hold da op, hvor er han klog". Ok, det lykkedes mig at se filmen som en popcorn flick og det var nok min egen fejl overhovedet at have forventninger til denne. Der var dog eet plus! Der var rigtig god humor mellem Nicolas Cage og hans partner. Replikker som generelt var rigtig gode, bonus.

Film: 5.8/10
Audio/Video: 8/10

Epilog
Traileren til Sahara var som at se traileren til National Treasure. Der er en helt, hans makker og heltinden. Makkeren er det sjove indslag. Nøjagtigt som i NT. Klippene ser ud til at være lavet på nøjagtig samme måde.

Filmstudierne er idag istand til at sende film på markedet i en lind strøm, som er pakket ind i det lækreste gavepapir og med et cover, som får munden til at løbe i vand. B-filmsinstruktører kan boltre sig med værktøjer som f.eks. Alfred Hitchcock og Orson Welles aldrig havde. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad disse to instruktører kunne have begavet verden med, hvis de havde haft de samme muligheder.

Gudskelov der stadig er gode instruktører tilbage, som også tænker på substans.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 inflector 19 år siden

I weekenden har set to fremragende film.

Punch Drunk Love er en rigtig god og atypisk Adam Sandler vi her har med at gøre. Sandler spiller virkelig godt som den underlige Barry Egan. Barry er en person med mange problemer, bland andet på grund af hans ganske dominerende søstrer. Han når også at rode sig ud i problemer med en gusten sexlinie, inden han møder den søde Lena, spillet af Emily Watson.
Filmen er rigtig god og historien er velfortalt, om end den tager sin tid om at komme igang. Det er ikke en let film, at se især på grund af soundtracket, som var ved at gøre mig sindsyg op til flere gange.
Alt i alt en film jeg varmt kan anbefale, især hvis man trænger til et positivt budskab:)

8½/10

Millers Crossing havde jeg heller ikke set før og det man kun ærgre sig over nu. Det er virkelig en klasse film! Gabriel Byrne spiller som sædvanligt godt og er flankeret af andre kompetente folk. Det er en af Coen Brothers seriøse film og der er ikke så mange sære personligheder, som vi møder i deres andre film.
Filmen foregår i USA i 1930erne, hvor vi følger mafia rådgiveren Tom Reagan, der mildes talt sår lus i skindpelsen. Det er meget spændende, at følge hans plan og se den folde sig ud!
Jeg har overhovedet ikke noget negativt, at sige om filmen, så derfor får den selvfølgelig topkarakter.
Det er virkelig en fed film og har man ikke set den før, så er det bare med at komme igang! :D

10/10
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#3 Bohemian 19 år siden

Har lige set Starship Troopers 2.....
.....Gulp....den er skræmmende dårlig!

0/10
Free in serenity.
Gravatar

#4 chronaden 19 år siden

den er sq da PSYCORE!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#5 filmz-Bruce 19 år siden

Vertigo

Mesteren! Mesterligt! Suk...den er slut!

Film: 10/10
DVD: 9/10

I'm NOT worthy!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 wiseguy 19 år siden

Jeg kan fornemme at flere herinde ser et stort lys i "Punch Drunk Love". Jeg forsøgte to aftener i træk at se den, men faldt i søvn begge gange. Det er én af de enste film jeg aldrig er kommet igennem. Er jeg den eneste herinde, der synes, at den film er gaaabende kedelig???

#1 he he kan godt lide din anmelderstil ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#7 filmz-Bruce 19 år siden

#6 Takker :)

Jeg så Punch Drunk for en måneds tid siden og gi'r dig ret i, at den er helt sin egen. Jeg anede ikke hvad den handlede om, men blev positivt overrasket. Må dog tilstå det er een af den slags film, som jeg har svært ved at forklare hvorfor jeg kan li' og een jeg ikke har lyst til at se igen. Lidt ligesom jeg har det med "Requiem for a dream" og "Irreversible", super film, men ikke feel good.

Fik godt nok et mega chok i starten af filmen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 danschier.dk 19 år siden

Min weekend gik med to film fra Blockbuster, og hvor blev jeg snydt.

Den første var Dogdeball, som jeg havde glædet mig til da jeg synes at traileren var noget af det sjoveste jeg har set i lang tid. Desværre opdagede jeg at de sjoveste scener i filmen var dem de vidste i traileren. En film med rigtige mange sjove enkeltscener, og det er det.
Tilgengæld er kommentatorsporet på filmen noget af det sjoveste ved den film. Det er instuktøren (Rawson Marshall Thurber), Ben Stiller og Vince Vaughn.
Det er Thubers første forsøg med at kommentere en film og Stiller og Vaughn har lovet at hjælpe ham. Vince Vaughn kommer med øl og chips, og man kan ikke høre hvad han siger, fordi han er fuld og larmer. Ben Stiller kommer 10 minuter for sent, fordi han ikke kun finde en parkingsplads. Efter 25 minuter går Thurber, fordi han synes de andre er nogle narhoveder og heller vil være sammen med familien. De næste 20 minuter bagtaler Stiller og Vaughn instuktøren, hvorefter de skrider. Tilbage sidder to teknikker som ikke ved hvad de skal gøre, og ender med at sætter kommentatorsporet fra Vild med Mary på i stedet for, da Ben Stiller er med i den. Det kører så resten af filmen.

Helt klart det sjoveste ved den film.

Den anden film valgte min kone, og det må nok siges at være den dårligste film jeg har set (Min kone har normalt en god filmsmag). Det var The Prince & Me (den med den danske prins der forelsker sig i en tilfældig amrikaner).
Aldrig har jeg set en film hvor Hollywood fornærmer et andet land så meget. Manuskriptforfatterne ved intet om Europa, og de har sikkert aldrig hørt om Danmark før de blev bedt om at skrive dette manuskript. Alligevel har det ikke gjort sig den ulejlighed at slå op i et leksikon og læse om hvad Danmark var. Flere gange troede jeg George Bush havde skrevet det manuskript. Mest fordi de ikke ved hvad EU er.
Den danske kongerækker er i filmen en blanding af den engelske, svenske og norske kongerække. (Jeg tror dog Prins Henrik vil kunne lide den, da Danmark i filmen har en konge og han er nr. 1). I filmen er det Kongen der er landets overhovedet, og vores prins løser en konflikt mellem fagforeningen og arbejdsgiverne ved at forklare om det "fremragende" sociale system man har i USA. Hvis man indføre det i Danmark, så får alle det meget bedre. *host host* ...og jeg kunne blive ved.
Resten af filmen er ligesom alle andre film med Julian Stiles, lidt for kvalmende. Jeg vil dog gerne medgiv at jeg ikke er i målgruppen.
Selvfølgelig er min mening om denne film farvet røde og hvide, fordi jeg bor i Danmark. Men ser man bort for dette, er historien stadigvæk alt for tam.
Og hvorfor kunne de dog ikke havde optaget den på lokation i Danmark, i stedet for at tage til Prag. København havde været lige så smuk.

Det var min weekends filmoplevelser, håber ikke det sker igen.:-)
Gravatar

#9 DarkLight 19 år siden

#8, IMO er Dodgeball noget af det sjoveste lavet i nyere tid. Der har ellers været i down-periode med komedier. Absolut se-værdig.
Jeg kan ikke forstå hvorfor kommentarsporet skulle være sjovt. Jeg ville snarere føle mig snydt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 danschier.dk 19 år siden

#9 Det skal siges at kommentatorsporet er mixet, så det giver mening med det der foregår i filmen, og det kommer der nogle ret sjove ting ud af.

Skriv ny kommentar: